کاهش ۷۶درصدی صادرات سیب کشور طی ۶ماه نخست امسال

معاون مدیرکل توسعه صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت از کاهش ۷۶درصدی صادرات سیب کشور طی ۶ماه نخست امسال خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، قدسی در اولین جلسه میز توسعه صادرات سیب کشور که در فرهنگسرای جوان ارومیه تشکیل شد گفت: تاکید وزیر صنعت،معدن و تجارت بر محصولاتی است که با کاهش صادرات روبرو شده و سیب یکی از این محصولات است و در این راستا معتقدیم سازمان توسعه تجارت باید از چالاکی برخوردار باشد و ب راین مبنا چارت این سازمان دچار تغییر و تحولات شد.

وی افزود: یکی از اتفاقات خوب در بخش میوه و تره بار انتخاب ۲ صادرکننده نمونه کشور از این حوزه بوده است.

معاون مدیرکل توسعه صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: سال گذشته ۵ محصول استراتژیک را طبقه بندی کردیم که هندوانه و سیب درختی از آن جمله اند.

قدرسی گفت: در سال ۹۵، ۳۴۶هزار تن سیب به ارزش ۱۰۸میلیون دلار صادر کردیم که از نظر وزنی رشدی ۸ درصدی داشت ولی کاهشی ۱۸ درصدی را شاهید بودیم.

وی افزود: بازار کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان و امارات مهمترین بازارهای هدف در مورد سیب درختی بوده است.

وی اضافه کرد: امسال و طی ۶ ماه نخست، شاهید کاهش ۷۶درصدی صادرات سیب هستیم که ممنوعیت واردات این محصول از ایران به عراق و افزایش قیمت تولید در داخل کشور از دلایل مهم این اتفاق است.

معاون مدیرکل توسعه صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت خاطر نشان کرد: به دلیل نبود برندسازی مناسب بیشتر صادرات سیب ایران با برند لبنان رخ می دهد درحالیکه در این بین نیز عمان صادرات سیب لبنان (محصول ایران) را بدلیل وجود سموم شیمیایی ممنوع کرد و متاسفانه در محصولات داخلی نیز مصداق دارد.

وی اضافه کرد: بحث سورت و بسته بندی از مشکلات عمده بخش کشاورزی کشور است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =