۵ آبان ۱۳۹۶، ۹:۰۷
کد خبر: 82709722
T T
۰ نفر
9 هزارتن محصول انار از باغ هاي ابركوه برداشت شده است

يزد - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي ابركوه با اشاره به شرايط آب و هوايي اين شهرستان گفت: برداشت محصول انار تا اواخر آبان ماه ادامه دارد، از آغاز فصل برداشت تاكنون 9 هزار تن محصول برداشت شده است.

مهدي غيب اللهي روز جمعه در حاشيه برداشت انار در يكي از باغ هاي ابركوه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: 630 هكتار اراضي كشاورزي شهرستان اختصاص به باغ هاي انار دارد كه سالانه بيش از11هزار تن محصول به دست مي آيد.
وي افزود: امسال به خاطر تجهيز بخشي از باغ هاي انار به سيستم آبياري نوين و آموزش هاي ترويجي به باغداران توليد انار نسبت به سال قبل 10 درصد افزايش دارد .
اين مسئول با بيان اينكه بيش از يكهزار خانوار كشاورز در بخش توليد انار فعاليت دارند افزود: متوسط توليد انار در واحد سطح 18تن و در بعضي از باغ ها به 30 تن نيز مي رسد.
غيب الهي ارقام انارهاي مرغوب منطقه از نوع شيرين، ترش، ميخوش و ملس عنوان كرد و يادآور شد: كشاورزان انار توليدي را علاوه بر عرضه در استان هاي همجوار و تازه خوري، بخشي را به رب سنتي مرغوب تبديل مي كنند.
6 هزار و 480 هكتار اراضي كشاورزي اين شهرستان به محصولات باغي اختصاص دارد كه در بيش از سه هزار هكتار آن آبياري قطره اي اجرا شده است.
وي معضل خشكسالي و بحران آب را در اين شهرستان از جمله مشكلات كشاورزان دانست و افزود: بهترين روش آبياري براي باغ ها اجراي طرح آبياري نوين است.
مجموع سطح زير كشت اراضي زراعي و باغي شهرستان ابركوه 15 هزار هكتار است.
مركز شهرستان 51 هزار نفري ابركوه در 140كيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540*2047* خبرنگار: كارگر ابرقوئي ** انتشار: عباسقلي اشكورجيري

سرخط اخبار استان‌ها