۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82047680
T T
۰ نفر

اولین نشا مكانیزه شالی برنج در نكا آغاز شد

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82047680
اولین نشا مكانیزه شالی برنج در نكا آغاز شد

ساری- ایرنا- مدیرجهادكشاورزی شهرستان نكا از آغاز اولین نشا مكانیزه شالی برنج در روستای میانكاله خبرداد .

علی طاهری امیری ، امروز یكشنبه درحاشیه اولین نشا مكانیزه شالی برنج در روستای میانكاله نكا در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری بیش از 9 هزار هكتار از اراضی نكا به كشت شالی برنج اختصاص یافته است .
وی با تاكید بر اینكه مكانیزه كردن نشای برنج، بخشی از هزینه های جانبی را كاهش می دهد، افزود: استفاده از ماشین آلات هزینه های تولید را به شدت كاهش می دهد و جایگزین مناسبی برای نیروی انسانی در زمان كمبود نیرواست.
مدیرجهادكشاورزی نكا با بیان اینكه كارهای خوبی برای مكانیزاسیون كردن اراضی شالیزاری و نشا و كاشت برنج انجام شده است، ادامه داد: تجهیز 7 بانك نشا و تحویل بیش از 100 تراكتور و 30 نشاگر در بخش زارعت برنج با ارائه تسهیلات كم بهره از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.
طاهری گفت: شهرستان نكا دارای 9 هزار هكتار اراضی شالیزار است كه بیش از سه هزار و 800 هكتار این اراضی تجهیز و نوسازی شده است.
وی ادامه داد: از بیش از 9 هزار هكتار اراضی شالیزاری نكا، چهار هزار و 500 هكتار از این اراضی به كشت برنج پرمحصول و مابقی به ارقام محلی اختصاص پیدا می كند.
در سال زراعی گذشته از سطح هشت هزار و 750 هكتار شالیزار این شهرستان بیش از پنج هزار و 790 هكتار به ارقام محلی و دو هزار و 960 هكتار به ارقام پر محصول اختصاص داشته است كه در حدود 50 هزار تن شلتوك از شالیزارهای این شهرستان برداشت شد.
در سال زراعی جاری حدود 219 هزار هكتار از اراضی زراعی مازندران زیركشت محصول برنج قرارمی گیرد كه پیش بینی می شود حدود یك میلیون و 300هزار تن شلتوك و حدود900 هزار تن برنج سفید تولید شود.
7332/6097

سرخط اخبار استان‌ها