۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82707809
T T
۰ نفر

خرید 450 تن مرغ زنده در آذربایجان شرقی

۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82707809
خرید 450 تن مرغ زنده در آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - مدیركل پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی از آمادگی این اداره كل برای خرید تضمینی گوشت مرغ منجمد خبر داد و گفت: به منظور حمایت از تولید كنندگان استان طی 20 روز گذشته حدود 450 تن مرغ زنده خریداری شده است.

كریم صدیقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه قیمت عمده مرغ زنده از مهر ماه با كاهش تدریجی مواجه شده است، افزود: هم اكنون قیمت عمده هر كیلوگرم مرغ زنده حدود 46 هزار ریال است.
وی با بیان اینكه قیمت گوشت مرغ در ماه های گذشته به حدود 70 تا 80 هزار ریال در هر كیلوگرم رسیده بود، گفت: هم اكنون قیمت عمده گوشت مرغ حدود 64 هزار و 500 ریال و قیمت خرده آن 66 هزار و 500 ریال به ازای هر كیلوگرم در بازار است.
وی اظهار كرد: این اداره كل با توجه به كاهش قیمت گوشت مرغ در استان و در راستای حمایت از تولید داخلی آماده است گوشت مرغ منجمد آماده طبخ تولید كنندگان را به قیمت های مصوب دولتی هر كیلوگرم 66 هزار ریال تا 69 هزار و 500 ریال به ترتیب خط یك و خط 2 كشتار در كشتارگاه های مجاز خرید كند.
مدیركل پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی با بیان اینكه خط 2 كشتار با قابلیت صادرات در كشتارگاه های استان وجود ندارد، یادآوری كرد: عملیات خرید تضمینی تا متعادل كردن و ثبات قیمت ها در بازار ادامه داشته و مرغداران می توانند با مراجعه به این اداره كل مرغ مازاد خود را با رعایت شرایط خرید تضمینی از طریق انعقاد قرارداد تحویل دهند.
صدیقیان تعداد واحدهای تولید گوشت مرغ در استان را 488 واحد اعلام كرد و ادامه داد: سالانه حدود 82 تا 83 هزار تن در آذربایجان شرقی گوشت مرغ تولید می شود كه این میزان جوابگوی نیاز استان بوده و مازاد آن به استان های همجوار صادر می شود.
آذربایجان شرقی با دارا بودن یك هزار و ‪ 300‬مرغداری اعم از تخمگذار، گوشتی، مزرعه مرغ مادر و جوجه‌كشی فعال از قطب‌های مهم صنعت طیور كشور محسوب می‌شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183

سرخط اخبار استان‌ها