Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

اصلاح نژاد 1000 رأس از بزهای بومی استان بوشهر

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: عملیات اصلاح نژاد یکهزار رأس از بزهای بومی استان بوشهر با استفاده از نژادهای پرتولید داخلی و خارجی و با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال در سطح گله های مردمی اجرا شده است.

اصلاح نژاد 1000 رأس از بزهای بومی استان بوشهر


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر، محمد صادق یزدان شناس افزود: در برنامه اصلاح نژاد بزهای بومی استان از طرح ترکیب نژاد بزهای بومی با نژاد خارجی آلپاین و همچنین بزهای نر ایستگاه اصلاح نژاد بز عدنی استفاده شده است.

وی گفت: با توجه به کمبود بارندگی و بروز خشکسالی در سال های اخیر، مراتع استان جوابگوی نیاز دام ها نبوده و دامداران مجبورند دام های خود را در محیط دامداری و به صورت دستی تغذیه کنند.

یزدان شناس گفت: به دلیل افزایش هزینه های نگهداری، دام های بومی از تولید پایینی برخوردارند، لذا افزایش بهره وری و تولید بیشتر به ازای هر راس دام می تواند باعث اقتصادی شدن تولید و افزایش درآمد دامداران روستایی شود.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از راه های افزایش بهره وری، استفاده از تکنیک های نوین پرورشی و اصلاح نژاد بزهای بومی است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در پایان گفت: عملیات اصلاح نژاد بزهای بومی استان در 12 گله و با استفاده از تکنیک تلقیح مصنوعی و همچنین توزیع دام نر اصلاح شده صورت گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید