۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۰۸
کد خبر: 82402114
T T
۰ نفر
صدور بیش از 2 هزار تن پا و پنجه مرغ از نمین به خارج از كشور

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی شهرستان نمین می گوید كه سالانه بیش از 2 هزار تن پا و پنجه مرغ از این شهرستان به خارج از كشور صادر می شود.

محمد حسنی روز زچهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: واحد صنعتی' آیدا گستر' مستقر در شهرك صنعتی نمین سالانه با جذب بیش از 2 هزار و 300 تن مواد خام بطور متوسط 2 هزار و 100 تن پا و پنجه مرغ فرآوری شده تولید و به كشورهای چین و ویتنام صادر می كند.
وی اضافه كرد: در این واحد نمونه منتخب استانی ضمن اشتغال مستقیم 80 نفر، با جذب مواد زاید كشتارگاه های استان و دیگر استان ها و تبدیل آن به مواد صادراتی سالانه بیش از 1.3 میلیون دلار ارز به كشور وارد می شود.
وی افزود: میزان سرمایه گذاری این واحد فرآوری كه در سال 90 شروع بكار كرده 30 میلیارد ریال می باشد كه هفت میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانكی بوده است.
وی بیان كرد: آنچه كه این واحد را از دیگر واحدها متمایز می كند فرآوری مواد زاید كشتارگاههای طیور كه مصرفی در داخل كشور ندارد و صدور آن به خارج كشور می باشد، ضمن اینكه برای تعداد زیادی ایجاد اشتغال نیز كرده است.
حسنی گفت: در تلاش هستیم تا با گسترش فعالیت این واحد در زمینه صادرات مارماهی و دیگر آبزیانی كه به دلایل شرعی مصرفی در داخل كشور ندارند موجبات رشد و شكوفایی این واحد را در ارز آوری و بكارگیری بیشتر نیروهای بیكار اجرایی نماییم.
شهرستان نمین در 30 كیلومتری شرق اردبیل واقع شده است ، بزرگترین شهرك صنعتی استان در این شهرستان واقع می باشد.
واحد 'آیدا گستر' هفته جاری مورد بازدید وزیر نیرو به عنوان نماینده استان اردبیل در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و مورد تقدیر قرار گرفت.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها