۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82707941
T T
۰ نفر
پيش بيني صادرات 450 ميليون دلار گل وگياه تا پايان برنامه ششم

خرم آباد - ايرنا - معاون زراعت وزير جهاد كشاورزي گفت: در حال حاضر ميزان صادرات گل وگياه از كشور 80 ميليون دلار است كه پيش بيني مي شود در برنامه ششم توسعه به 450 ميليون دلار افزايش يابد.

به گزارش خبرنگار ايرنا٫ عباس كشاورز روز چهارشنبه در آيين افتتاحيه اولين جشنواره گل هاي داوودي باغ گياه شناسي زاگرس شهرستان خرم آباد اولين هدف از توليد گل و گياه در كشور را عرضه آن بصورت يك كالاي مصرفي و ارزان قيمت عنوان كرد و افزود: پرداختن به اين مهم موجب توجه مردم به اهميت حفاظت از طبيعت شده و رفتارهاي محيط زيستي را در جامعه گسترش مي دهد.
وي توليد اين محصول در داخل كشور را دومين هدف از اين فرآيند عنوان كرد و افزود: هم اكنون در مواردي مانند گل هاي رز٬ داوودي و بسياري از گل هاي بهاره موفق به انجام اين كار شده ايم.
كشاورز همچنين گفت: همه زندگي بشر در اقتصاد خلاصه نمي شود چراكه اگر محيط زندگي و طبيعت اطراف ما به خطر بيفتد در واقع اقتصاد ما نيز به شدت آسيب خواهد ديد پس در يك جمله مي توان گفت كه ما انسان ها چاره اي جز آشتي با طبيعت نداريم.
معاون وزير جهاد كشاورزي در ادامه به اهميت اكولوژيكي زاگرس اشاره كرد و گفت: اين ظرفيت بي نظير بايد به مردم معرفي شود لذا دستگاه هاي مرتبط بايد در جهت جمع آوري و ارائه اطلاعات گياه شناسي اين منطقه نهايت تلاش و ابتكار خود را به كار گيرند.
معاون عمراني استاندار لرستان نيز در اين جشنواره به راهكارهاي حل مشكلات محيط زيستي در كشور اشاره كرد و گفت: مهمترين و در عين حال ساده ترين راهكار در واقع عمل به توصيه خداوند در كتاب الهي مسلمانان است و آن چيزي جز عمل صالح نيست.
محمد اصلاني توضيح داد: مصداق عمل به اين كلام الهي٬ اعمال بارگذاري صحيح و رعايت تناسب در محيط زيست است به اين معنا كه اگر اصول و چارچوبه هاي محيط زيستي را به درستي رعايت كنيم در حقيقت توسعه پايدار را رعايت نموده ايم.
وي مهمترين وظيفه مردم در قبال محيط زيست را رعايت شاخصه هاي محيط زيستي دانست و افزود: پياده روي روزانه٬ استفاده از دوچرخه بجاي اتومبيل٬ تك سرنشين نبودن خودروها و اقدامات مشابه راهكارهايي ساده و بسيار موثر در جهت رعايت اين شاخصه ها است.
اصلاني نگهداري اسلحه شكاري توسط عده اي از شهروندان را امري نادرست خواند و گفت: فرهنگ عمومي جامعه بايد به گونه اي پيش برود كه داشتن سلاح شكاري در منزل ننگ تلقي شود نه افتخار.
اولين جشنواره گل هاي داوودي باغ گياه شناسي زاگرس شهرستان خرم آباد در حالي افتتاح شد كه در شروع كار خود 600 گونه گل داوودي در معرض ديد عموم قرار گرفت.
7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزي**انتشاردهنده:محمد عليدوستي

سرخط اخبار استان‌ها