قیمت گوشت ثابت ماند/ مازاد عرضه دام نسبت به تقاضا در بازار

14:19 - 16 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۷۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به ثبات قیمت گوشت در بازار گفت: با توجه به افزایش عرضه دام در بازار این روند در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم در اربعین نیز مشکلی برای تامین دام مورد نیاز مردم برای نذورات نداشته باشیم.

علی اصغر ملکی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص تغییرات قیمت گوشت در بازار بعد از ایام عاشورا و تاسوعا بیان کرد: قیمت گوشت گوسفندی نسبت به دو هفته اخیر تغییری نداشته و قیمت هر کیلو به 43 تا 46 هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اتمام ایام عاشورا و تاسوعا همچنان عرضه دام در بازار زیاد است و به نسبت عرضه با کاهش تقاضا روبرو هستیم و علت آن عدم استقبال مشتریان در بازار در ماه و سرشکن شدن هزینه‌ها است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: هر ساله در مهرماه شاهد افزایش عرضه و کاهش تقاضا در بازار گوشت هستیم که این امر در سال جاری نیز تکرار و بازار با رکود هر ساله در این ایام مواجه است.

ملکی در خصوص شرایط بازار دام برای اربعین گفت: با توجه به افزایش عرضه دام در بازار این روند در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم در اربعین نیز مشکلی برای تامین دام مورد نیاز مردم برای نذورات نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه واردات گوشت همچنان ادامه دارد اظهار کرد: واردات گوشت گوسفندی از آسیای میانه و استرالیا همچنان ادامه دارد و قیمت هر کیلو گوشت برای مصرف کننده 33 هزار تومان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *