۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۰۳
کد خبر: 82632785
T T
۰ نفر

صنعت خوراك دام آماده ايران، تقاضامحور شد

۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۰۳
کد خبر: 82632785
صنعت خوراك دام آماده ايران، تقاضامحور شد

تهران- ايرنا- معاون توليدات امور دامي وزارت جهاد كشاورزي بر لزوم تبيين راهبردهاي لازم براي حضور در بازارهاي رقابتي جهان تاكيد كرد و گفت: صنعت خوراك آماده دام در كشور تقاضامحور شده است.

به گزارش سه شنبه ستاد خبري سومين همايش بين المللي و نمايشگاه تخصصي خوراك دام، طيور و آبزيان (فيداكسپو)، «حسن ركني» افزود: تبيين راهبردهاي لازم براي حضور در بازار رقابتي توليدات دام و طيور و بهره مندي از ظرفيت هاي علمي، داخلي و بين المللي در اين صنعت، براي ايجاد افزايش بهره وري از مواد خام در توليد خوراك آماده و ارتقاي كمي و كيفي محصولات توليدي و همچنين توسعه صادرات امري اجتناب ناپذير است.
وي گفت: براساس نظر متخصصان در صنعت پرورش دام، طيور و آبزيان، بيش از 60 تا 70 درصد هزينه هاي توليد به خوراك دام اختصاص مي يابد كه اين مهم توجه و اهميت بيشتر به اين صنعت را مورد تاكيد قرار مي دهد.
به گفته وي، برگزاري همايش ها و نمايشگاه هاي تخصصي، سهم بالايي در توليد ساليانه يك ميليارد تني خوراك آماده دام در جهان دارد كه زمينه و بسترهاي مناسب براي انتقال تجارب موفق و دستيابي به آخرين دستاوردهاي نوين داخلي و خارجي را فراهم مي كند.
وي درباره سومين همايش بين المللي و نمايشگاه تخصصي خوراك دام، طيور و آبزيان (Iran Feed Expo 2017) كه بيست و هشتم مردادماه آغاز مي شود، تصريح كرد: اين همايش و نمايشگاه جانبي آن با هدف ارايه توانمندي ها و بيان اهميت صنعت خوراك آماده در استفاده حداكثري از پتانسيل هاي موجود برگزار مي شود.
ركني افزود: فيداكسپو كه به همت سازمان ها، اتحاديه ها، تشكل ها و مشاركت توليدكنندگان داخلي و خارجي برگزار مي شود، مي تواند تاثير مطلوبي بر بهبود بازده توليد، كاهش ضايعات خوراك، هزينه تمام شده توليد و همچنين ارتقاي كيفيت محصولات دامي داشته باشد.

**سهم ٣٠ درصدي صنعت دامپروري در توليد ناخالص داخلي
ركني صنعت دامپروري كشور را يكي از صنايع مهم بخش كشاورزي دانست و افزود: اين صنعت بيش از 30درصد از سهم توليد ناخالص داخلي در بخش كشاورزي را بر عهده دارد و در اقتصاد ملي، تامين امنيت غذايي و بهبود شاخص هاي سلامت و بهداشت جامعه نقش اساسي و تعيين كننده اي دارد.
وي گفت: نياز روزافزون جامعه به تامين اقلام با منشا پروتئيني از يك سو و ظرفيت بالقوه و بالفعل توليد محصولات دامي در كشور از سوي ديگر، موجب شده است با اتخاذ تدابير ويژه قدرت حضور رقابتي توليدكنندگان اين صنعت در بازارهاي داخلي و جهاني بيش از پيش فراهم شود.
به گزارش ايرنا، چندي پيش معاون امور توليدات دامي وزير جهادكشاورزي از تحقق 98.2 درصدي اهداف پيش بيني شده توليد در بخش دام و طيور در سال1395 خبر داده بود.
به گفته ركني، پارسال با توليد 815 هزار تن گوشت قرمز، 99.5 درصد اهداف پيش بيني شده تحقق يافت.
همچنين با توليد 9 ميليون و 510 هزار تن شير 98.5 درصد اهداف، با توليد 2ميليون و 92 هزارتن گوشت مرغ 96 درصد اهداف، با توليد 940 هزار تن تخم مرغ 99 درصد اهداف و با توليد 81 هزار و 500 تن عسل 98 درصد اهداف محقق شد.
به گفته وي، در 11 ماهه پارسال مازاد تراز تجاري زير بخش دامپروري 554 ميليون و 700 هزار دلار بود.
سومين همايش بين المللي و نمايشگاه تخصصي خوراك دام، طيور و آبزيان (Iran Feed Expo 2017) از بيست و هشتم تا سي ام مردادماه در بوستان گفت و گو تهران برگزار مي شود و از ساعت 10 تا 18 آماده بازديد علاقه مندان است.

براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام**٩١٨٦*1961* تنظيم: هما همت خواه* انتشار: مريم مسعود
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد