۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۰۷
کد خبر: 81922915
T T
۰ نفر

صدور پروانه ایجاد 600 هكتار شهرك كشاورزی

۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۰۷
کد خبر: 81922915
صدور پروانه ایجاد 600 هكتار شهرك كشاورزی

یاسوج - ایرنا - معاون فنی و اجرایی شركت شهرك های كشاورزی گفت: پروانه تاسیس و راه اندازی 600 هكتار شهرك كشاورزی در كشور صادر شده است.

سید رحمت الله پریچهر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران كهگیلویه وبویراحمد در یاسوج افزود: تاكنون 14 شركت شهرك های كشاورزی در استان های مختلف تاسیس و راه اندازی شده است.
وی بیان كرد: فراخوان سرمایه گذاری در30 شهرك كشاورزی در حال ساخت كشور انجام شده است.
پریچهر اظهار كرد: ساماندهی مجتمع های گلخانه ای و شهرك های كشاورزی جزء مهمترین اولویت های كاری شركت شهرك های كشاورزی كشور است.
وی گفت: امور مهمی شامل تامین زیرساخت های لازم مجتمع های گلخانه ای و تعریف طرح های جدید در بخش كشاورزی در استان ها برعهده شركت شهرك های كشاورزی است.
پریچهر ادامه داد: از سیاست ها و برنامه های مهم وزارت جهاد كشاورزی افزایش تولید سبزی و صیفی در گلخانه ها و كاهش كشت این محصولات در فضای آزاد است.
معاون فنی و اجرایی شركت شهرك های كشاورزی كشور افزود: میزان تولید سبزی و صیفی در گلخانه ها حدود 10 برابر بیش از فضای آزاد است.
پریچهر گفت: برای تاسیس و راه اندازی شهرك های كشاورزی در كهگیلویه و بویراحمد تفاهم نامه ای بین شركت شهرك های كشاورزی كشور و استانداری این استان منعقد شده است.
وی بیان كرد: هر چند كه كهگیلویه و بویراحمد یك درصد مساحت و جمعیت كشور را دارد اما به دلیل توانایی تامین حدود 10 درصد آب شیرین كشور، نزدیكی آن به آب های خلیج فارس و داشتن تعداد چشمگیری دانش آموخته بخش كشاورزی ظرفیت مناسبی برای ایجاد شهرك های كشاورزی دارد.
پریچهر اظهار كرد: در راستای اشتغالزایی و رونق تولید انواع محصولات كشاورزی در كهگیلویه و بویراحمد و كمك به رشد صادرات تولیدات كشاورزی این استان با توجه به نزدیكی آن به بنادر جنوبی شركت شهرك های كشاورزی كشور آماده تامین زیرساخت های مورد نیاز شركت شهرك های كشاورزی استان است.
وی عنوان كرد: در طرح های كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد با پیشرفت فیزیكی بالای 70 درصد حدود 30 درصد اعتبارات لازم برای تامین زیرساخت ها از سوی شركت شهرك های كشاورزی كشور و مابقی نیز از طریق اعتبارات این استان تامین می شود.
كهگیلویه و بویراحمد دارای یك شعبه شركت شهرك های كشاورزی در یاسوج مركز این استان است.
سید رحمت الله پریچهر معاون فنی و اجرایی شركت شهرك های كشاورزی كشور برای حضور در نشست ستاد راهبردی شركت شهرك های كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر كرد.
7535/6162 /1596
۰ نفر