کد خبر: ۲۲۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 14
اگر به‌دنبال افزایش پروتئین مصرفی روزانه هستید می‌توانید این غذاها را به رژیمتان اضافه کنید. پروتئین کلید یک رژیم غذایی سالم است
شفاآنلاین>تغذیه> پروتئین به بازسازی عضلات، سیر نگه‌داشتن و پیشگیری از پوکی‌استخوان کمک می‌کند. بزرگسالان به‌طور متوسط برای هر کیلوگرم وزن خود نیاز به ۸/۰گرم پروتئین روزانه دارند.

به گزارش شفاآنلاین، اگر به‌دنبال افزایش پروتئین مصرفی روزانه هستید می‌توانید این غذاها را به رژیمتان اضافه کنید. پروتئین کلید یک رژیم غذایی سالم است. پروتئین به بازسازی عضلات، سیر نگه‌داشتن و پیشگیری (prevention)از پوکی‌استخوان کمک می کند. بزرگسالان به‌طور متوسط برای هر کیلوگرم وزن خود نیاز به ۸/۰گرم پروتئین روزانه دارند.یک عدد تخم‌مرغ حاوی ۶ تا ۷ گرم پروتئین است. اگر می‌خواهید مصرف روزانه پروتئین خود را بالاتر ببرید به شما مواد غذایی‌ای را معرفی می‌کنیم که نسبت به تخم‌مرغ پروتئین بیشتری دارند.سایر منابع غذایی که بیشتر از تخم‌مرغ پروتئین دارند عبارتنداز:

ماست

پروتئین ماست زیاد است. یک لیوان ماست بدون چربی حاوی 24 گرم پروتئین است که با 4 عدد تخم‌مرغ برابری می‌کند. مصرف ماست یک روش یاده برای افزایش پروتئین خالص به رژیم غذایی است.

عدس

یک وعده عدس حاوی 18 گرم پروتئین است و یک سوم آهن مورد نیاز روزانه بدن را تامین کرده و 15 گرم فیبر دارد. متخصصان تغذیه از عدس به‌عنوان یک ترفند برای افزودن پروتئین(Protein) به رژیم غذایی استفاده می‌کنند.

دانه کدو تنبل یک پروتئین گیاهی قدرتمند است. یک لیوان دانه کدو تنبل خشک شده حاوی 10 گرم پروتئین است. دانه کدو تنبل منبع عالی منیزیم، ویتامین K ، آهن ، ری و مس است. می‌توانید این دانه‌ها را به سالاد اضافه کنید یا در کیک بریزید. یا با نمک تست کرده و به‌عنوان میان وعده مصرف کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: