۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۱۲
کد خبر: 82105764
T T
۰ نفر
خرید گندم از كشاورزان امسال حدود 30 درصد افزایش می یابد

كرج-ایرنا-معاون وزیر جهاد كشاورزی و مدیر عامل شركت بازرگانی دولتی ایران گفت كه خرید تضمینی گندم از كشاورزی امسال حدود 30 درصد رشد خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، علی قنبری روزچهارشنبه در جریان بازدید از شركت غله و خدمات بازرگانی استان البرز مستقر در شهرستان فردیس، گفت: 488 مركز خرید در 20 استان فعال هستند و گندم های عرضه شده كشاورزان را در قالب بیش از 437 هزار محموله خریداری كرده اند.
وی با بیان اینكه سال گذشته در همین بازه زمانی، 2 میلیون و 350 هزار تن گندم خریداری شده بود، تصریح كرد: امسال میزان خرید حدود 30 درصد رشد خواهد داشت.
معاون وزیر جهاد كشاورزی و مدیر عامل شركت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینكه تمام تلاش شركت بازرگانی دولتی ایران از قبل شروع خرید تضمینی گندم و در طول آن، بر پرداخت به موقع پول كشاورزان است، تاكید كرد: بهای حدود 70 درصد گندم های خریداری شده با عاملیت بانك كشاورزی و همكاری سازمان مدیریت، بانك مركزی و سایر بانك ها پرداخت شده است.
قنبری افزود: مابقی مطالبات كشاورزان از محل منابع شركت بازرگانی دولتی ایران، تسهیلات بانك ها و منابع سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور تامین و در حال پرداخت می باشد.
معاون وزیر جهاد كشاورزی تشریح كرد: تاكنون استان های اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مركزی، هرمزگان، كرمان، كرمانشاه وكهكیلویه و بویراحمد عملیات خرید گندم كشاورزان را آغاز كرده اند.
قنبری بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را از آن استان خوزستان با خرید بیش از یك میلیون و 375 هزار تن اعلام كرد كه نسبت به كل خرید سال گذشته آن استان، بیش از 400 هزار تن افزایش خرید داشته ایم.
وی استان های گلستان با خرید بیش از 600 هزار تن و فارس با خرید بیش از 370 هزار تن را به ترتیب رتبه های بعدی خرید تضمینی كشور اعلام كرد.
مدیر عامل شركت بازرگانی دولتی ایران عنوان كرد: امسال گندم معمولی و دوروم با قیمت های مصوب 12750 ریال و 13068 ریال با افت مفید 4 درصد و افت غیر مفید 2 درصد از كشاورزان خریداری می شود و مهمترین مشخصه گندم های خریداری شده كیفیت بالای آن است.
معاون وزیر جهاد كشاورزی به همراه ولی گودرز چگینی مدیركل شركت غله و خدمات بازرگانی استان البرز و زندی مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه یك و هیئت همراه از روند اجرای پروژه توسعه دینامیكی تخلیه و بارگیری گندم سیلوی شهید علمی فردیس بازدید كرد.
پیش از این تخلیه گندم 160 تن در ساعت بود، اما با راه اندازی پروژه توسعه دینامیكی تخلیه و بارگیری گندم سیلوی شهید علمی مستقر در فردیس به 400 تن در ساعت افزایش خواهد یافت.
پروژه افزایش دینامیكی تخلیه و بارگیری گندم سیلوی شهید علمی استان البرز تاكنون 95 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.
در این بازدید معاون وزیر جهاد كشاورزی از روند پروژه دینامیكی تخلیه و بارگیری گندم در حال اجرا ابزاز رضایت داشت و از مدیر عامل شركت غله و خدمات بازرگانی استان البرز مستقر در فردیس بخاطر اینكه این پروژه قبل از موعود زمان خود به بهره برداری می رسد و قدردانی كرد.
سیلوی شهید علمی استان البرز در شهرستان فردیس مستقر است.
7417/1535

سرخط اخبار استان‌ها