arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵

روسیه برنامه تشدید تحریم های ترکیه را بررسی می کند

رئیس سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه اعلام کرد: مسکو امکان تشدید تحریم مواد غذایی و محصولات کشاورزی در مورد ترکیه را بررسی می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه اعلام کرد: مسکو امکان تشدید تحریم مواد غذایی و محصولات کشاورزی در مورد ترکیه را بررسی می کند.

به گزارش انتخاب؛ «سرگئی دانکورت» رئیس سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه (روس سلخوز نادزور) امروز (چهارشنبه) گفت که امکان اعمال ممنوعیت های بیشتر در مورد خرید محصولات کشاورزی از ترکیه را بعید نمی داند.

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود، واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از ترکیه منع خواهد شد و این امر در یک ماه آینده تحقق خواهد یافت.

مقام روس خاطرنشان کرد: مقام های ترکیه زمانی که در مورد محصولات کشاورزی خریداری شده از این کشور مساله ای پیش می آمد به صورت حضوری با سفر به روسیه مذاکره اقدام به حل آن می کردند، اما در شرایط کنونی فقط به نامه نگاری بسنده می کنند و در نامه های خود به رفع ایراد مطرح شده اشاره می کنند.

رئیس سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه افزود: بازار داخل به روسیه تعلق دارد و طرف ترک باید اقدام های کافی برای متقاعد کردن روسیه نسبت به رفع اشکال و ایراد مطرح شده به عمل آورد اما آنها این گونه اقدام نمی کنند و در نتیجه متقاعد نمی شویم.

دانکورت گفت: در صورت ادامه این وضعیت یا بطور کامل واردات تمام محصولات کشاورزی را از ترکیه منع می کنیم یا این که محصولات معینی را تحریم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای متقاعد کردن طرف ترکیه ای به تغییر رویه خود تلاش و خواهش نخواهیم کرد.
روابط روسیه با ترکیه ماه نوامبر سال گذشته (آذرماه) در پی حمله ارتش ترکیه به جت جنگنده روسیه بر فراز سوریه و سقوط این جنگنده و کشته شدن خلبان آن به شدت تیره شده است.
بر اثر این رویداد، روسیه از اول ماه ژانویه سال جاری تحریم هایی در زمینه های تجاری، گردشگری و آموزشی علیه ترکیه به مورد اجرا گذاشته است.

بخشی از تحریم ها مربوط به منع واردات اقلامی از محصولات کشاورزی و مواد غذایی از ترکیه است که میلیاردها دلار به اقتصاد این کشور زیان وارد کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان