۷ آبان ۱۳۹۶، ۸:۴۴
کد خبر: 82711661
T T
۰ نفر

برداشت بيش از 20 هزار تن سيب در خلخال

۷ آبان ۱۳۹۶، ۸:۴۴
کد خبر: 82711661
برداشت بيش از 20 هزار تن سيب در خلخال

اردبيل - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي خلخال از پيش بيني برداشت بيش از 20 هزار تن انواع سيب از باغ هاي سيب اين شهرستان در پاييز امسال خبر داد.

هادي ذبيحي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: برداشت انواع سيب پاييزي از سطح يك هزار و 190 هكتار از باغ هاي سيب خلخال از اوايل نيمه دوم مهر امسال آغاز شده و اين كار تا 15 آبان ادامه خواهد داشت.
وي گفت: خلخال با توجه به شرايط مساعد جوي از مناطق بسيار مستعد براي كشت و پرورش انواع درختان سيب است.
ذبيحي اضافه كرد: اين شهرستان داراي چهار هزار و 500 هكتار انواع باغ ميوه دانه دار ، هسته دار و خشكباري مي باشد كه از اين ميزان يك هزار و 190 هكتار به توليد انواع سيب اختصاص داده شده است.
او گفت: سالانه به طور ميانگين بيش از 20 هزار تن انواع سيب از باغ سيب هاي اين شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف مي شود كه امسال نيز دستيابي به اين ميزان توليد با توجه به شرايط جوي مساعد سال دور از انتظار نيست.
وي با بيان اينكه توليد ارگانيك سيب در باغ هاي سيب خلخال موجب افزايش كيفيت محصول توليدي اين شهرستان و افزايش ميزان خريداران شده ، افزود: در اين شهرستان انواع سيب پاييزي از ارقام لبناني رد و گلدن ، سيب توزلي و خره پوست محلي توليد و روانه بازار مصرف در كشور مي شود.
ذبيحي با بيان اينكه بيشتر باغداران ، توليد سيب را به صورت سنتي و با كمترين استفاده از كود و سموم شيميايي انجام مي دهند، گفت: در سال هاي اخير جهاد كشاورزي توسعه و كشت باغ هاي سيب متراكم و پاكوتاه را در بين باغداران منطقه در دستور كار خود قرار داده كه اين كار افزايش محصول و بهره وري بيشتر باغ هاي سيب را سبب خواهد شد.
خلخال در 115 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقي زاده ** انتشار دهنده: گيتي طالبي
7119/6018

سرخط اخبار استان‌ها