Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

بسته استفاده از ظرفیت تعاونی‌های روستایی، تولید و تشکل‌ها ضمیمه طرح‌های اجرایی شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از ظرفیت تعاونی های روستایی، تعاونی تولید و تشکل ها بایستی در توسعه سطح زیر کشت گلخانه ها، گیاهان دارویی، توسعه کشت کلزا و دانه های روغنی و توسعه تهاجمی گل محمدی استفاده شود و در کنار هر کدام از این طرح ها بسته بهره گیری از ظرفیت تشکل ها تدوین شود.


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

فارس، محمد مهدی قاسمی در جلسه گزارش اقدامات و برنامه های سازمان تعاون روستایی و تنظیم بازار گفت: امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است که این مهم بیانگر وجود چالش و مشکل در اقتصاد کشور است که می توان با برنامه ریزی و سامان دهی شرایط و پتانسیل های موجود به رشد مثبت اقتصادی در زمینه کشاورزی رسید و در تحقق رسیدن به این مهم گام بزرگی را برداشت .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: بایستی برنامه ریزی های لازم در تنظیم بازار محصولات کشاورزی با بهره گیری از ظرفیت بزرگ اتحادیه های تعاونی در جهت تحقق اهداف جهاد کشاورزی در استان فارس انجام شود .

وی خاطر نشان کرد: سازمان تعاون روستایی در زمینه های مختلف فعالیت های خوب و اثر بخشی داشته است .

قاسمی در پایان یادآور شد: از ظرفیت تعاونی های روستایی، تعاونی تولید و تشکل ها بایستی در اجرای سیاست های سازمان از جمله: توسعه سطح زیر کشت گلخانه ها، گیاهان دارویی، توسعه کشت کلزا و دانه های روغنی و توسعه تهاجمی گل محمدی استفاده شود و لازم است در کنار هر کدام از این طرح ها بسته بهره گیری از ظرفیت تشکل ها تدوین شود.

در این جلسه مدیر تعاونی روستایی استان نیز گفت: اتحادیه تعاونی روستایی استان فارس با دارا بودن 115 مرکز خرید محصولات کشاورزی، 728 فروشگاه سموم، 192 مرکز انبار ذخیره محصولات کشاورزی، یک آزمایشگاه آب و خاک و سه کلینیک گیاهپزشکی پتانسیل بسیار خوبی دارد.

بهجت حقیقی افزود: از جمله فعالیت های شاخص انجام شده توسط اتحادیه تعاون روستایی استان می توان به مشارکت با باغداران در زمینه نگهداری 2 هزار تن محصولات باغی (سیب درختی)، خرید و فروش 185 تن محصولات توافقی، مباشرت در خرید و فروش 100 هزار و 539 تن ذرت دانه ای با هماهنگی پشتیبانی امور دام، خرید و توزیع 42 هزار و 80 تن آرد خام و خبازی و خرید و فروش 16 هزار و 370 تن انواع نهاده های شیمیایی شامل کود، بذر و سم اشاره کرد.

وی یادآور شد: اتحادیه تعاونی تولید استان نیز در تهیه و توزیع انواع نهاده های شیمیایی به میزان 10 هزار و 255 تن، تهیه و تولید و فرآوری بذور مادری و گواهی شده به میزان 2 هزار و 183 تن مشارکت داشته است .

وی تصریح کرد: اتحادیه دامداران فارس نیز فعالیت های اثر بخشی را در زمینه توزیع و فروش خوراک دام، توزیع انواع کنجاله، توزیع و فروش سویا و توزیع و فروش سبوس داشته است .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به گستردگی فعالیت در حوزه کشاورزی گفت: اتحادیه تخصصی بذر در زمینه خرید و توزیع انواع بذور و ارقام جو به میزان 180 تن، خرید و توزیع بذر گندم دیم به میزان 402 تن و نیز خرید و توزیع بذر زعفران 2 هزار و 900 کیلوگرم فعالیت داشته است .

وی اجرای بهینه طرح ساماندهی جوجه ریزی و مدیریت تولید بر اساس چهار دوره جوجه ریزی، جمع آوری تولید مرغ مازاد به میزان 7 هزار تن مرغ منجمد شرینک پک و تحویل به شرکت پشتیبانی امور دام فارس را از جمله فعالیت های شاخص اتحادیه مرغدارن فارس دانست و افزود: اتحادیه تعاونی های باغدارن نیز در زمینه تأمین محصولات ارگانیک باغی و ایجاد نهالستان ها و گلستان گل محمدی فعالیت های اثر بخشی داشته است .

حقیقی اظهار داشت: تا کنون بیش از 505 هزار تن گندم، 72 هزار تن جو و 4 هزار تن شیر توسط سازمان تعاون روستایی از تولید کنندگان خریداری شده است .



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید