بازدید 4196

تجمع دانش آموختگان رشته تغذیه

جمعی از متخصصین تغذیه با هدف پیگیری مطالبات خود مقابل محل برگزاری دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره تغذیه ایران تجمع کردند.
کد خبر: ۶۲۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 04 September 2016
جمعی از متخصصین تغذیه با هدف پیگیری مطالبات خود مقابل محل برگزاری دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره تغذیه ایران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، متخصص تغذیه یکی از دانشگاه علوم پزشکی درباره این تجمع گفت: دانشجویان و دانش آموختگان رشته تغذیه درباره اجرایی شدن آیین نامه دوره تخصصی (md-phd) در گروه تغذیه اعتراض دارند.

وی افزود: زیرا مطابق این آیین نامه دانشجویان پزشکی ترم آخر می توانند مستقیم به دوره دکتری تخصصی علوم پایه از جمله دکتری تغذیه وارد شوند.

این دانش آموخته رشته تغذیه افزود: این در شرایطی است که دانش آموختگان رشته تغذیه  پس از سه آزمون سخت و تخصصی به مقطع دکتری وارد می‌شوند.

یک دانش آموخته دیگر نیز گفت: دانشجویان رشته پزشکی تنها در دوره پزشکی عمومی خود 2 واحد تغذیه می‌گذرانند.

متخصص تغذیه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این تجمع دانشجویان و دانش آموختگان رشته تغذیه به ورود بدون ضابطه دانشجویان رشته های مختلف غیر تغذیه اعتراض دارند زیرا از دهه 70 تنها چند رشته می توانستند به کارشناسی ارشد و دکتری تغذیه وارد شوند اما به تدریج در سال‌های اخیر رشته‌هایی که هیچ ارتباط و واحد تغذیه‌ای ندارند می توانند در تحصیلات تکمیلی تغذیه وارد شوند.

وی ادامه داد: تا کنون به صورت کتبی چند بار اعتراض خود را به وزارت بهداشت اعلام کرده ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

معترضین تقاضای تاسیس انجمن با نام تغذیه را نیز دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی