۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۲۱
کد خبر: 82888406
T T
۰ نفر
قیمت كالاهای اساسی بخش كشاورزی افزایش نمی یابد

تهران - ایرنا - معاون توسعه بازرگانی و صنایع كشاورزی وزارت جهاد كشاورزی گفت: با نظام تك نرخی شدن ارز، افزایش قیمتی در نهاده های تولید و كالاهای اساسی بخش كشاورزی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی اكبر مهرفرد شامگاه دوشنبه در حاشیه آیین تكریم از حسن ركنی معاون سابق وزیر جهادكشاورزی در معاونت امور دام كه در این وزارتخانه برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: روش پرداخت نرخ ارز نهاده های كشاورزی به ویژه كالاهای اساسی مثل ذرت، كنجاله سویا، روغن خام و دانه های روغنی متفاوت است.
وی با بیان اینكه ارز مبادله ای حذف شده است، اظهارداشت: این بدان معناست كه واردكنندگان نهاده های كشاورزی را با ارز ٤٢٠٠ تومان وارد می كنند و 400 تومانی ما به التفاوت را از دولت دریافت می كنند.
وی با اشاره به اینكه ارز نهاده های كشاورزی همانند گذشته تامین می شود تصریح كرد: كسانی كه پیش از این كالای كشاورزی وارد كردند، اگر از شرایط امروز تغییر نرخ ارز سوء استفاده كنند و اقدام به بالا بردن قیمت ها كنند، تخلف كرده اند و به دستگاه های نظارتی معرفی می شوند.
معاون وزیر جهادكشاورزی در امور بازرگانی گفت: واردكنندگانی كه در گذشته كالاهای اساسی بخش كشاورزی را با نرخ ارز مبادله ای وارد می كردند، یارانه دریافت می كنند اما آنهایی كه از ارز متقاضی استفاده می كردند، باید قیمت محصولاتشان كاهش پیدا كند.
وی اظهارداشت: هنوز دستورالعمل های نظام تك نرخی ارز كامل نشده بنابراین ابهاماتی وجود دارد و تا زمانی كه این طرح جابیفتد، زمان می برد.
مهرفرد اضافه كرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف باید برای رسیدگی مراتب به دستگاه های نظارتی اعلام شود.
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادكشاورزی درباره لایحه دولت درخصوص جداسازی بخش بازرگانی و تجارت محصولات كشاورزی از وزارت جهادكشاورزی در پاسخ به ایرنا گفت: درباره این لایحه نظری ندارم و صحبت نمی كنم.
دولت از 21 فروردین ماه یكسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار 4200 تومان كلید زد و در روزهای گذشته ضمن تهیه و تصویب دستورالعمل های تامین ارز مورد نیاز هموطنان در دولت، شیوه های تخصیص ارز نیز از سوی بانك مركزی اعلام شده است.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**9186**2025

سرخط اخبار اقتصاد