۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82429117
T T
۰ نفر

137 واحد صنفي غير بهداشتي در استان ايلام تعطيل شد

۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82429117
137 واحد صنفي غير بهداشتي در استان ايلام تعطيل شد

ايلام - ايرنا - كارشناس مسئول بهداشت اماكن عمومي و مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي مركز بهداشت استان ايلام گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون (11 ماه) 137 مركز عرضه و توزيع مواد غذايي و مكان عمومي در ايلام شناسايي و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري و تعطيل شدند.

مينو صفي پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: امسال در مجموع 34 هزار و 223 مورد بازديد از اماكن تهيه و توزيع مواد غذايي در استان توسط تيم هاي بازرسي و نظارت مركز بهداشت انجام شده است.
وي افزود: در نتيجه اين بازرسي ها 86 هزار و 699 كيلوگرم انواع مواد خوراكي فاسد و تاريخ گذشته نيز ضبط و معدوم شد و 466 پرونده نيز براي واحدهاي صنفي متخلف تشكيل و براي رسيدگي به مراجع قضايي ارجاع داده شد.
كارشناس مسئول بهداشت اماكن عمومي و مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي مركز بهداشت استان ايلام يادآور شد: در راستاي ارتقاي سطح بهداشت در اين استان هفت هزار و 716 كارت بهداشت نيز براي متقاضيان و متصديان واحدهاي صنفي صادر شد.
صفي پور تاكيد كرد: مركز بهداشت ايلام همه روزه از هشت صبح تا هشت شب به صورت مستمر از اماكن عرضه و توزيع مواد غذايي به صورت سر زده بازديد مي كند و براي تامين و حفظ سلامت مصرف كنندگان در صورت مشاهده موارد تخلف با متخلفان برابر قانون برخورد مي كند.
وي گفت: مركز بهداشت استان ايلام با هدف حفظ و ارتقاي ايمني مواد غذايي در سطح عرضه و توزيع با حداكثر بكارگيري از توان كارشناسي، كاهش تلفات جاده اي و ارائه خدمات به شهروندان آماده خدمت رساني به شهروندان است.
خبرنگار: ليلي خاكي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7180/9002

سرخط اخبار استان‌ها