۶ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۱۱
کد خبر: 81896817
T T
۰ نفر
نایب رئیس اتاق بازرگانی: ایران برای پیوند با نظام جهانی بانكی آماده شود

تهران- ایرنا- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بر لزوم افزایش سرعت توسعه اقتصاد تاكید كرد و گفت: ساختار بانكی ایران حتی در صورت لغو تحریم ها، آماده پیوند خوردن با نظام جهانی نیست.

«پدرام سلطانی» عصر یكشنبه در دهمین همایش سالیانه اتحادیه صادركنندگان نفت، گاز و پتروشیمی افزود: در دوران تحریم فاصله ایران از اقتصادهای پیشرفته جهان بسیار زیاد شده است به طوری كه حتی می توان ادعا كرد به میزان دو نسل از آنها عقب افتاده ایم.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) كه بیست‌ و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریكا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، در ازای كاهش برخی فعالیت‌های اتمی تهران، تحریم های هسته‌ای علیه این كشور لغو خواهد شد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایط كنونی ما با نفت ارزان و یك دولت بی پول و بدهكار می خواهیم به اقتصاد جهانی متصل شویم.
وی اضافه كرد: اقتصاد دنیا امروز از عصر ارتباطات عبور كرده است اما ما هنوز درگیر الكترونیكی كردن دولتیم.
به گفته او، سرعت توسعه اقتصاد جهانی به اندازه ای است كه اگر ما با سرعت كنونی حركت كنیم فاصله ما روز به روز بیشتر خواهد شد.
سلطانی تاكید كرد باید بررسی شود مزیت صادركنندگان كوچك ایران در پساتحریم چیست.
وی اضافه كرد: مزیت های گذشته از ما گرفته شده است و ما با رقابت شدید و گسترده در عرصه اقتصاد جهانی روبرو خواهیم بود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: پساتحریم افزون بر فرصت، تهدیدهایی را نیز پیش روی ما قرار می دهد كه ما باید به آنها توجه كنیم.
اقتصام**2022**3061**1961

سرخط اخبار اقتصاد