• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۲۳:۲۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95112014619
  • منبع : نمایندگی قم

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

مصرف آبزیان در ایران نصف سرانه جهانی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف آبزیان در کشور، گفت: مصرف سرانه جهانی گوشت ماهی برای هر فرد 20 کیلوگرم است، ولی این میزان در ایران 10 کیلوگرم است، که باید این میزان را 2 برابر افزایش دهیم تا به متوسط سرانه جهانی برسیم.

به گزارش ایسنا منطقه قم، حسن صالحی عصر چهارشنبه در آئین گشایش 23 طرح کشاورزی قم در روستای علی آباد سراجه از توابع بخش مرکزی قم، افزود: امروزه بیش از یک میلیون تن شیلات در ایران تولید می‌شود که حدود 55 درصد آن از دریاها و 45 درصد آن‌ از آبزی پروری حاصل می‌شود ولی باید تلاش بیشتری کرد تا این نسبت همانند سراسر جهان 50 – 50 شود.


وی با بیان اینکه مصرف آبزیان نقش مهمی در سلامتی، مبارزه با بیماری بیماری‌هادارد، گفت: مصرف آبزیان نقش مهمی در تنظیم وضعیت بدن مناسب دارد و با توجه به ظرفیت بالای قم این موارد باید برای مردم این استان تبیین شود.
وی با بیان اینکه سلامت جامعه در گرو تولید غذای سالم است، گفت: اگر می خواهیم غذای سالم مصرف کنیم، باید آب، خاک و هوا نیز سالم باشد، و این در محیط زیست و کشاورزی نیز نقش اصلی دارد.


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، ادامه داد: مصرف آبزیان در قم باید به حد مطلوب برسد و مردم این ستان در زمینه مصرف آبزیان به الگویی برای سراسر کشور تبدیل شوند.


صالحی ادامه داد: حال که بهره‌وری آب با استفاده از طرح‌های نوین در استان قم با موفقیت پیش رفته است معلوم است که این طرح‌ها در سایر استان‌های کشور نیز موفقیت آمیز خواهد بود.


وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید شیلات کشور بیش از یک میلیون تن در سال برآورد می شود، ادامه داد: 55 درصد این تولید از طریق دریاها و 45 درصد آن نیز از آبزیان بدست می آید که باید در زمینه آبزی پروری کار شود.


وی بر پیگیری روش هایی همچون پرورش در درون قفس در دریا، گفت: امروز به دنبال این هستیم که خاویاری که یک روزی برند ایران در بازارهای جهانی بود و متاسفانه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید آن کاهش فراوانی پیدا کرد را با پرورش احیا کنیم.  


معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود بیش از 80 مزرعه پرورش ماهی خاویار در کشور، گفت: مؤسساتی که با اجرای طرح‌های مختلف در راستای کاهش مصرف آب و بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و... گام بر می‌دارند باید تبدیل به الگویی برای سراسر کشور شوند.


صالحی با اشاره به توافق با وزیر خارجه فرانسه طی هفته گذشته، گفت: وزیرخارجه فرانسه با هیأت همراه به ایران آمدند به توافقی با آن‌ها دست یافتیم که بر اساس این توافق ایران می‌تواند گام های بلندتری در راستای توسعه پرورش، برند سازی و عرضه خاویار در جهان بردارد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha