۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 83006204
T T
۰ نفر
12 مركز عرضه دام در خراسان شمالي براي عيد قربان داير مي شود

بجنورد- ايرنا- رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي اداره كل دامپزشكي خراسان شمالي گفت: 12 مركز دائم و موقت براي عرضه دام به مناسبت عيد قربان در استان پيش بيني شده است.

علي اكبر دليرصحرايي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: امسال به مناسبت عيد قربان، چهار مركز در شهر بجنورد و 2 مركز در شيروان براي عرضه دام داير مي شود و در هر كدام از ساير شهرستان ها نيز يك مركز داير خواهد شد.
وي افزود: اين مراكز آماده ارائه خدمات به نيكوكاران هستند و از مردم انتظار مي رود دام هاي خود را از اين مكان ها تهيه كنند.
رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي اداره كل دامپزشكي خراسان شمالي اظهار داشت: فعاليت اين مراكز از صبح روز سه شنبه آغاز مي شود.
وي گفت: از افرادي كه دام مورد نياز خود را از روستاها خريداري مي كنند انتظار مي رود حتما از افراد مورد اعتماد دام تهيه كنند تا از بروز مشكلات بعدي جلوگيري شود.
دليرصحرايي خاطرنشان كرد: سال گذشته در شهرستان راز و جرگلان مواردي از ذبح دام هاي بيمار مشاهده شد كه اين اداره كل به ناچار نسبت به معدوم كردن لاشه ها اقدام كرد.
رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي اداره كل دامپزشكي خراسان شمالي با بيان اينكه خدمات بازرسي قبل، حين و پس از ذبح دام قرباني توسط دامپزشكي رايگان است از نيكوكاران خواست تا پيش از كشتار نسبت به بررسي سلامت دام و گوشت استحصالي مبادرت داشته باشند و در اين زمينه از توان كارشناسان دامپزشكي استفاده كنند.
7185/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها