۱۳ خرداد ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۶۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۳۰-۰۲-۱۴۰۳
کد ۹۶۷۶۵۳
انتشار: ۰۹:۴۵ - ۳۰-۰۲-۱۴۰۳
تبلیغات

5 دلیل برای مصرف منظم آجیل در زندکی روزمره

آجیل، یک ترکیب غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است که به درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها می‌پردازد. با مشورت متخصص تغذیه، از مقدار مجاز مصرف این ماده در طول روز آگاه شوید و آن را به برنامه غذایی خود بیفزایید.

آجیل یک نیروگاه تغذیه‌ای کوچک است که در بسیاری از جهات می‌تواند برای سلامتی آدمیزاد مفید باشد. برخی افراد تصور می‌کنند که آجیل و دانه‌ها خوراکی‌های پرکالری هستند که باید از خوردن آن‌ها اجتناب کرد. درحالی‌که این ترکیب، یک جزء مهم از یک الگوی غذایی سالم به شمار می‌رود.

5 دلیل برای مصرف منظم آجیل در زندکی روزمره

آجیل برای سلامتی خواص بی‌شماری دارد. ازاین‌رو افرادی که به تقویت سلامت خود فکر می‌کنند، اولین ایده‌ای که به ذهن‌شان می‌رسد، مصرف مغزیجات است. در این مقاله قرار است خواص مرتبط با آجیل را بشناسید تا بدانید که چرا پزشکان تغذیه بر مصرف روزانه این ماده غذایی پافشاری دارند.

آجیل، یک انرژی زای طبیعی است!

شاید تابه‌حال با افرادی که مدام از خستگی عضلات خود گله‌مند هستند، برخورد کرده باشید. این موضوع به کمبودهای بدن آن‌ها باز می‌گردد. بهتر نیست اگر همین افراد به جای استفاده از مکمل‌ها و انرژی‌زاهایی که به سلامت‌شان اعتمادی نیست، یک ماده مغذی سالم را در رژیم روزانه خود جا دهند؟

آجیل دارای پروتئین، چربی، کربوهیدرات و منابع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و منیزیم است. اگر حس می‌کنید که سطح انرژی شما در طول روز به حد کافی نیست، حتما یک مشت آجیل را به‌عنوان میان‌وعده‌ای سالم در رژیم خود بگنجانید.

گفته می‌شود که آجیل برای بدن‌سازان و کسانی که به انرژی زیاد برای ورزش‌های روزانه نیاز دارند، یک ترکیب ضروری به‌حساب می‌آید. در واقع بیشترین میزان پروتئین و فیبر از آجیل‌ها دریافت می‌شود.

آجیل عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد

5 دلیل برای مصرف منظم آجیل در زندکی روزمره

حتما بارها شنیده‌اید که آجیل و دانه‌ها منبع غذایی فیبر هستند. فیبر یک کربوهیدرات تخصصی است که در غذاهای گیاهی می‌توانید آن را پیدا کنید. فیبر با عبور از دستگاه گوارش تجزیه نمی‌شود تا به حرکات منظم روده بیانجامد. این ماده همچنین به کاهش سرعت هضم کمک می‌کند. با حذف قند از وعده غذایی و ورود آن به جریان خون، انرژی فرد بعداز صرف غذا افزایش می‌یابد.

این روزها کمتر کسی است که از بیماری یبوست گله‌ای نداشته باشد. اگر حرکات روده شما منظم نیست، دچار مشکلات گوارشی خواهید شد. آجیل با افزایش نوعی اسید چرب، از سلول‌های روده بزرگ محافظت می‌کند و برای باکتری‌های روده بسیار مفید است.

خلاف باور عمومی، آجیل در رفع ورم معده که در واقع نوعی مشکل گوارشی محسوب می‌شود، مفید است. در ترکیبات آجیل مقدار فراوانی آنتی‌اکسیدان، ویتامین B، کلسیم و فیبر وجود دارد که به درمان زخم معده و تسکین درد آن کمک می‌کنند.

درمان کبد چرب با مصرف آجیل

کاهش تحرک و تغذیه نامناسب در دنیای امروز، از دلایل به‌وجودآمدن عارضه کبد چرب است که معمولا افراد دیابتی و چاق از این مشکل رنج می‌برند. اما می‌توان با یک تغییر کوچک در برنامه غذایی، این اختلال را برطرف کرد.

تصور بسیاری افراد این است که آجیل برای کبد چرب مضرات زیادی دارد. درحالی‌که آجیل، یک غذای برتر در رژیم غذایی بوده که به‌دلیل سختی پوست و ریشه‌های عمیق درختان، عاری از هرگونه سموم و آلودگی است و با تاثیر بر عملکرد کبد، موجب خروج سموم از آن می‌شود.

ازطرف‌دیگر، آجیل مقدار فراوانی پروتئین دارد. پروتئین‌ها ازنظر سلول‌سازی، ترمیم بافت‌ها و تقویت سیستم ایمنی مفید هستند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دانه‌های خوراکی به دفع رادیکال‌های آزاد و چربی‌های غیراشباع آن به پاک‌سازی کبد از تجمع چربی‌ها کمک می‌کند.

با مصرف روزانه آجیل، وزن خود را مدیریت کنید

آجیل نه‌تنها فواید تغذیه‌ای دارد، بلکه به کنترل وزن هم کمک زیادی می‌کند. با توجه به افزایش نرخ چاقی در کشورهای توسعه‌یافته، این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آجیل‌ کالری بالایی دارد اما اگر به‌اندازه‌ای که متخصص تغذیه توصیه می‌کند مصرف شود، ضرری برای بدن نخواهد داشت.

افرادی که با معضل چاقی مواجه هستند، به‌شدت با مصرف آجیل مخالفت می‌کنند. آن‌ها نمی‌دانند که آجیل با داشتن محتوای بالایی از پروتئین و فیبر، گرسنگی و میل به خوردن را کاهش می‌دهد. افرادی که به‌ندرت آجیل مصرف می‌کنند، در مقایسه با کسانی که به مصرف روزانه این ماده غذایی پایبند هستند، وزن کمتری دارند و با خطر کمتری هم برای چاقی در آینده روبه‌رو هستند.

با آجیل، کم خونی را درمان کنید

5 دلیل برای مصرف منظم آجیل در زندکی روزمره

یکی از بیماری‌های شایع در بین افراد، کم‌خونی حاصل از فقر آهن در بدن است. آجیل‌ها مهم‌ترین مغزها برای بهبود این مشکل هستند؛ چون منبع غنی ویتامین‌ها و آهن شناخته می‌شوند.

آمار نشان می‌دهد که بیشتر از نصف افراد جامعه اعم از پیر و جوان، درگیر کم‌خونی و بیماری‌های حاصل از آن هستند. دراین‌بین خانم‌ها به‌دلیل دوره قاعدگی در قیاس با مردان بیشتر دچار این مشکل می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که مصرف آجیل، به‌خصوص پسته، بادام هندی و فندق را که به دانه‌های خون‌ساز معروف هستند، در برنامه غذایی خود بگنجانند.

از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، آجیل های سالمی بخرید

دانستید که آجیل از جایگاه غذایی ارزشمندی برخوردار است؛ هم به‌دلیل طعم خوشمزه‌ای که دارد و هم به‌دلیل خواص بی‌شماری که به بدن مصرف‌کننده می‌دهد. بااین‌حال برای بهره‌مندی از خواص کامل آجیل، لازم است آن را به‌صورتی تازه و باکیفیت تهیه کنید.

از خرید آجیل‌هایی که مغازه‌دارها آن‌ها را بیرون از مغازه خود برای نمایش گذاشته‌اند بپرهیزید چون سرشار از آلودگی‌ هستند و مطمئن باشید که مدت‌زمان زیادی هم از وجود آن‌ها می‌گذرد و تازه نیستند. بنابراین، نمی‌توانند به خواسته شما از کیفیت و مرغوبیت پاسخ دهند.

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، آجیل را با ترکیباتی کامل و در بسته‌بندی‌هایی کاملا بهداشتی عرضه می‌کند. اگر جزء کسانی هستید که به‌دلیل کمبود وقت، با خریدهای اینترنتی سروکار دارید، حتما به فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا سری بزنید.

اطمینان داشته باشید که قیمت آجیل در بسته‌بندی‌های 500 گرمی و یک کیلوگرمی در فروشگاه دیجی‌کالا به نسبت کیفیت و ارزش واقعی آن مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

جمع‌بندی

خوشمزگی آجیل، چیزی نیست که بتوان از آن گذشت. البته باید بدانید که آجیل برای سلامتی هم تاثیرات بسزایی دارد. اگر دچار آلرژی غذایی نباشید، به‌راحتی می‌توانید این ترکیب مفید را به‌مقدار مجازی که متخصصان تغذیه تعیین کرده‌اند، میل کنید.

آجیل، یک ترکیب طبیعی انرژی‌زاست که به بهبود عملکرد گوارشی، درمان کبد چرب، کنترل وزن و درمان کم‌خونی کمک می‌کند. البته صدها دلیل دیگر هم وجود دارد که مفیدبودن این ماده مغذی را تصدیق کند ولی ما در این مقاله، به معرفی دلایلی پرداختیم که اکثریت افراد با آن سروکار دارند.

 

ارسال به دوستان
دستگیری سارقان دارو‌های غیرمجاز از یک باربری امتحانات روز چهارشنبه ۱۶ خرداد دانشگاه پیام نور لغو شد سال ۲۰۲۳ به عنوان گرم‌ترین سال شناخته شد با گوشت خداحافظی کنید، دانشمندان از هوا پروتئین تولید کردند انهدام باند بزرگ سارقان خودرو در ارومیه ارائه یک مدل جدید دارویی برای درمان سرطان تخمدان دیدنی های امروز؛ از قهرمانی رئال مادرید تا تظاهرات حامیان فلسطین خواص زعفران برای کمک به تسکین علائم افسردگی افزایش ۲ برابری یارانه شامل چه کسانی می‌شود؟ آشنایی با عوارض گرم‌کردن مجدد غذاها؛ این ۷ ماده غذایی را هرگز دو بار گرم نکنید ضبط ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان محمد قوچانی: باید نامزد گفتمانی داشته باشیم، نه تشکیلاتی/ اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و اصولگرایان میانه رو باید به یک جمع‌بندی برسند/ عبارت «مشارکت مشروط» اشتباه است، اما طرفدار رقابت معنی‌دار هستم جریمه میلیاردی سزای قاچاقچی کفش‌های ورزشی در قم زلزله ۴.۵ ریشتری شاهرود را لرزاند چه کسانی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند؟
وبگردی