۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۰۱
کد خبر: 82370108
T T
۰ نفر
محصولات لبني كارخانه ‌هاي همدان فاقد مواد نگهدارنده است

همدان - ايرنا- مدير نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و دارو علوم پزشكي همدان گفت: محصولات لبني كارخانه ‌هاي همدان فاقد مواد نگهدارنده است.

دكتر محمد كاظم‌ زاده روز يكشنبه در گفت و گو باخبرنگار ايرنا اظهار كرد: هيچ گونه مواد نگهدارنده‌‌ به محصولات لبني كارخانه‌ هاي همدان اضافه نمي‌شود و مردم نگران مصرف محصول كارخانه ها نباشند.
وي اضافه كرد: تصور مردم در اين است كه به عنوان مثال شير پاستوريزه با مدت نگهداري 6 ماهه با افزودن مواد نگهدارنده است در حاليكه فرآوري روي شير با ميكروب ‌زدايي كامل همراه است و به اين دليل قابليت مصرف تا 6 ماه را دارد.
كاظم زاده شايعه هاي جاري مبني بر افزودن وايتكس به محصول لبني شير را بي اساس خواند و افزود: آزمايش هاي متعددي را از كارخانه هاي لبني استان همدان به صورت مستمر انجام مي دهيم و اين ادعا به هيچ عنوان صحت ندارد.
وي افزود: در ماه هاي اخير نيز تذكر جدي پيرامون ميزان استفاده كم از ويتامين دي، اضافه شدن آب به شير و يا ايراد داشتن خط توليد وجود داشته كه البته اين موارد خيلي ناچيز بوده و در رفع آن اقدام شده است.
وي بيان كرد: كارشناسان اين معاونت بازديدهاي روزانه، هفتگي و ماهانه از كارخانه ها را در دستور كار دارند و از آنجا كه كنترل بهداشت مواد لبني حساست بالايي دارد، مورد توجه جدي قرار مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: مصرف روغن پالم در فرآورده‌هاي لبني همدان نيز انجام نمي گيرد و مردم نسبت به اين موضوع اطمينان لازم را داشته باشند.
هم اكنون بيش از 30 كارخانه توليد محصولات لبني در استان همدان فعاليت دارند.
7520/6993
خبرنگار: ميثم ناصرنژاد** انتشار دهنده:اكبر بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها