۲۳ دی ۱۳۹۴، ۹:۰۸

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین:

انجام ۸۱۰۰۰ آزمایش تشخیصی بیماریهای دامی در قزوین

انجام ۸۱۰۰۰ آزمایش تشخیصی بیماریهای دامی در قزوین

قزوین- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری بیش از ۸۱ هزار آزمایش بر روی نمونه های دام وطیور وآبزیان انجام شده است.

علیرضا اکبر شاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقش مهم آزمایشگاههای تشخیصی در تعیین علت بیماریهای دامی آزمایشگاه تشخیصی اداره کل دامپزشکی استان قزوین با بهره مندی از كارشناسان خبره در ۹ ماهه اول سال جاری بر روی تعداد ۸۱ هزارو ۴۶۷ نمونه آزمایش انجام داده است كه عمده این آزمایشات مربوط به تشخیص بیماریهای مایکوپلاسمایی و ویروسی طیور با بیش از ۴۸ هزار مورد آزمایش است.

وی تصریح کرد: از جمله سایر آزمایشات صورت پذیرفته شده، آزمایشات مربوط به تشخیص رزبنگال برای شناسایی دام های آلوده به بروسلوز، موارد تشخیصی بیماریهای ماهی، زنبور و بیماریهای دام است.

اکبر شاهی در ادامه با اشاره به مشاهده بیماری تب برفکی در شهرستان بوئین زهرا یادآور شد: با توجه به بروز مواردی از بیماری تب برفکی در تعدادی از واحد های دامی شهرستان و جداسازی سویه جدیدی از  ویروس در کشور، ضروریست دامداران توصیه ها و هشدارهای بهداشتی، قرنطینه ای را جدی بگیرند.

وی، از دامداران و کلینیسین های دامپزشک بخش خصوصی درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک بیماری، مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی گزارش دهند.

بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماریهای واگیر دام است که خسارات اقتصادی هنگفتی را برای دامداران در پی دارد و مهمترین راه انتقال و سرایت بیماری بین دامها از طریق جابجایی دام آلوده است.

کد خبر 3023764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha