۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۱۰
کد خبر: 82094770
T T
۰ نفر
255 طرح آبیاری تحت فشار در آذربایجان غربی بهره برداری شد

ارومیه -ایرنا - 255 طرح آبیاری تحت فشار در سطح یك هزار و 771 هكتار از اراضی آذربایجان غربی روز دوشنبه به صورت همزمان با حضور وزیر جهاد كشاورزی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این طرح ها با سرمایه گذاری 136 میلیارد و 710 میلیون ریالی اجرا شده و 7.8 میلیون متر مكعب در سال صرفه جویی در مصرف آب سفره های زیرزمینی به همراه خواهد داشت.
امروز همچنین 2 پروژه تولیدهای گیاهی، هشت پروژه تولیدهای دامی و سه پروژه صنایع كشاورزی بهره برداری و عملیات اجرایی 28 هزار هكتار شبكه فرعی كم فشار شروع شد.
رییس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای 268 پروژه بهره برداری شده در بخش كشاورزی استان همزمان با حضور كاروان تدبیر و امید به میزان 343 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
اسمعیل كریم زاده با اشاره به اینكه این استان با 2.3 درصد مساحت ایران، شش درصد محصولات كشاورزی كشور را تولید می كند، اعلام كرد: در دو سال گذشته هشت هزار هكتار از اراضی كشاورزی استان آذربایجان غربی به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است كه برابر با 15 درصد كل اراضی تجهیز شده استان به این سامانه هاست.
وی با اشاره به مزایای اجرای شیوه های نوین آبیاری به صورت تجمیع شده از جمله حذف چاه های مجاز و غیر مجاز از چرخه مصرف، از مطالعه 16 هزار هكتار طرح تجمیعی آبیاری نوین در این استان خبرداد.
كریم زاده گفت: پروژه آبیاری قطره ای تجمیعی این روستاها در فاز نخست به مساحت 58 هكتار با سرمایه گذاری 9 میلیارد و 200 میلیون ریال بهره برداری می شود كه 528 هزار متر مكعب در سال صرفه جویی در آب مصرفی بخش كشاورزی این روستاها خواهد داشت .
پروژه های بخش كشاورزی آذربایجان غربی به دستور رئیس جمهوری از طریق ارتباط ویدئویی و با حضور وزیر جهاد كشاورزی در روستای تازه كند قشلاق ارومیه بهره برداری شد.
در سفر كاروان تدبیر و امید به آذربایجان غربی پنج هزار و 800 میلیارد ریال برای بخش كشاورزی استان اختصاص یافته است.
3071/2093 /1596
۰ نفر