مصرف سرانه ماهی تاپایان برنامه ششم به 14 كیلوگرم خواهد رسید/اشتیاق اروپا و شرق آسیا برای سرمایه گذاری در حوزه آبزیان

تهران-ایرنا- معاون وزیر جهاد كشاورزی، میزان مصرف كنونی سرانه ماهی در ایران 9 كیلوگرم است بیان كرد و گفت: با اجرای سرمایه گذاری لازم این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به 14كیلو گرم می رسد.

حسن صالحی روز دوشنبه در بازدید از غرفه ایرنا،با اشاره به اجرای برجام و بهبود تعاملات بین المللی افزود: یكی از بخش هایی كه برای خارجی ها جاذبه جهت سرمایه گذاری را دارد ،سرمایه گذاری در آبهای ایران برای پرورش آبزیان است.
وی اظهار داشت : هیاتهایی از كشورهای شرق آسیا و اروپا از زمان لغو تحریم ها تاكنون به ایران سفر كرده اند و همه آنها علاقمندی خود را به سرمایه گذاری در ایران برای پرورش آبزیان، صید در آبهای بین المللی، ماهیان خاویار، پرورش ماهی در قفس ابراز داشتند.
صالحی افزود: مذاكراتی با مسئولانی از نروژ، فرانسه، اسپانیا، چین و كره جنوبی در زمینه های یادشده صورت گرفته كه بزودی به نتایج مطلوبی می رسد و انتظار می رود این بستر همكاری حفظ شود.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت :تولید بچه ماهی در جزیره قشم با یك كشور خارجی اجرایی شده و این امر براساس طرحی در جزیر قشم با مشاركت یك شركت فرانسوی ها برای تولید بچه ماهی ها در قفس به اجرا درآمد.
این مقام مسئول خاطرنشان ساخت : قراردادی هم بین بخش خصوصی ایران با یك شركت نروژی برای سرمایه گذاری حدود 100میلیون یورویی امضا شده است.
رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت : تفاهمنامه ای برای اصلاح نژاد ماهی قزل آلا با فرانسوی ها و نروژی ها در مراحل نهایی است و علاوه براین قرار دادهایی در زمینه صادرات با اروپایی ها،روسیه ، چین و سرمایه گذاری در قشم و چابهار اجرایی شده است.
وی گفت: قرار است تولید ماهی تا پایان برنامه ششم توسعه در كشور 400 هزار تن افزایش یابد كه به این ترتیب 100هزار شغل در برنامه ششم ایجاد خواهد شد و نتایج سرمایه گذاریها در سالهای دوم و سوم برنامه ششم تحقق خواهد یافت .
صالحی در پایان گفت: سازمان شیلات ایران در صدد است ماهی و میگو را به عنوان غذای سلامتی در سفره های مردم قرار دهد و اكنون مصرف سرانه جهانی 20كیلیوگرم است كه ایران نسبت به مصرف سرانه جهان 9 كیلو گرم فاصله دارد و اكنون تا پایان برنامه ششم توسعه دستیابی به رقم 14 كیلو گرم هدف گذاری شده است .
بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها روز شنبه نخستین روز فعالیت خود را آغاز كرد و روز یكشنبه (هفدهم آبان )با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری بشكل رسمی گشایش یافت .
بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه برپا شده و امسال این نمایشگاه با رویكرد خانواده محوری، با هدف آشتی خانواده ها با مطبوعات و رسانه ها و دعوت از همه خانواده ها از كودكان تا كهنسالان برای حضور در نمایشگاه و پیوند آنها با رسانه و ترغیب و تشویق برای مطالعه انجام گرفته است.
در نمایشگاه امسال گروه دین و اندیشه با 27 شركت كننده، فرهنگی و هنری 57، سیاسی و اقتصادی 79، آموزشی و تخصصی 71، عمومی و خانواده 44 و كودك و نوجوان با هفت شركت كننده حضور پیدا كرده اند.
حضور پر رنگ نشریات دانشجویی، استانی، منطقه ای، محلی، هنری، خانواده، علمی، فناوری، الكترونیك، سایت های مختلف خبری و ... نیز در این دوره نمایشگاه به صورت متنوع و چشمگیر است.
بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها 16 تا 22 آبان ماه 94 با حضور بالغ بر 700 رسانه در 567 غرفه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپا شده و همه روزه از ساعت 9 تا 20 پذیرای علاقه مندان و بازدید كنندگان است.
اقتصام (4) ** 9123 ** 1559
۰ نفر