۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۴
کد خبر: 82095635
T T
۰ نفر
حجم مبادلات تجاری ایران و تركیه به 30 میلیارد دلار افزایش می یابد

كرمانشاه - ایرنا - عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران اعلام كرد: فعالان تجاری ایران و تركیه عزم خود را برای افزایش حجم مبادلات بین 2 كشور به 30 میلیارد دلار، جزم كرده اند.

كیوان كاشفی روز سه شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان ازمیر تركیه در اتاق بازرگانی كرمانشاه، ایران و تركیه را كشورهای بزرگ اقتصادی منطقه خطاب كرد و افزود: تعاملات سیاسی و تجاری 2 كشور در سال های گذشته افزایش یافته و این موضوع نوید دهنده آینده خوب در روابط تجاری آنهاست.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان كرمانشاه به فضای ایجاد شده پس از توافق هسته ای ایران اشاره كرد و گفت: برداشته شدن تحریم ها فضا را برای حضور بازرگانان جهان در ایران باز كرده است.
كاشفی، بر گسترش همكاری بین تجار و بازرگانان استان های كرمانشاه و ازمیر تاكید و اظهاركرد: تجار این 2 استان پیش از این نیز با یكدیگر همكاری هایی داشتند با این حال امیدواریم این همكاری ها بیشتر از گذشته شود.
وی، وجود مناطق آزاد تجاری در استان های كرمانشاه و ازمیر را از ظرفیت های مهم همكاری تجاری 2 استان دانست و گفت: وجود مناطق آزاد تجاری، تبادلات اقتصادی را برای بازرگانان تسهیل می كند.
رئیس اتاق بازرگانی استان كرمانشاه از گردشگری، پتروشیمی، نساجی، صنایع پوشاك، صنایع پایین دستی پتروشیمی، مبلمان، لوازم خانگی، قطعات خودرو، پلاستیك، چرم و ماشین آلات به عنوان ظرفیت های تجاری استان كرمانشاه یاد كرد.
كاشفی افزود: وجود زیرساخت های ترابری و هم مرزی با 2 بخش كردنشین و عرب نشین عراق از دیگر ظرفیت های تجاری استان كرمانشاه است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود تاكید كرد: حضور هیات های تجاری در استان كرمانشاه با دید سرمایه گذاری انجام می شود و ما به دنبال جذب سرمایه به استان هستیم.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ازمیر تركیه نیز در این دیدار بر لزوم گسترش همكاری های تجاری ایران و تركیه تاكید كرد و گفت: استان های كرمانشاه و ازمیر از ظرفیت های بسیاری برای همكاری تجاری برخوردارند.
گولیت اوج افزود: ما می توانیم از ظرفیت های پتروشیمی، كشاورزی و دامپروری كرمانشاه استفاده كنیم و به دنبال گسترش روابط در این زمینه ها هستیم.
وی، گردشگری را نیز از دیگر زمینه های همكاری ٢ استان عنوان كرد و گفت: مردم ازمیر برای سفر به كرمانشاه و بازدید از مناطق گردشگری آن تمایل دارند.
هیات اقتصادی استان ازمیر تركیه روز گذشته (دوشنبه) به منظور دیدار با مدیران و فعالان اقتصادی و بازدید از تعدادی از واحدهای صنتعی كرمانشاه وارد این استان شد.
7445/8066
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد