۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۰:۳۴
کد خبر: 82874159
T T
۰ نفر

2 تن موادغذايي فاسد در آبادان كشف و ضبط شد

۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۰:۳۴
کد خبر: 82874159
2 تن موادغذايي فاسد در  آبادان كشف و ضبط شد

آبادان - ايرنا - مديرگروه سلامت محيط و كار معاونت بهداشت دانشكده علوم پزشكي آبادان گفت: از ابتداي آغاز طرح سلامت نوروزي تاكنون 2 تن مواد غذايي فاسد و غيرقابل مصرف دراين شهرستان كشف و از بين برده شد.

جعفر ربيحاوي پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در اين طرح تاكنون چهار هزار واحد صنفي مورد پايش و بازرسي فني قرار گرفته اند و حدود 2هزار كيلوگرم موادغذايي شامل مواد پروتئيني، لبنيات، كنسرو و كمپوت تاريخ مصرف گذشته و غيرقابل مصرف به همت كارشناسان بهداشت محيط آبادان از سطح واحدهاي صنفي جمع آوري شد.
وي افزود: در اين راستا كارشناسان بهداشت محيط در طرح تشديد بازرسي و نظارت، مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، كشفيات مورد نظر را از چرخه مصرف انساني خارج كرده و واحدهاي صنفي متخلف به مراجع قضايي معرفي شدند.
ربيحاوي، گفت: در اين مدت يك هزار و 500 مورد عوامل كيفي در مراكز تهيه و توزيع موادغذايي و اماكن عمومي با تجهيزات پرتابل مورد سنجش قرار گرفته است و به تعداد 13 مورد شكايت ثبت شده در سامانه 190 كشوري رسيدگي شده است.
وي در ادامه ضمن توصيه به مصرف كنندگان آباداني گفت: مصرف كنندگان در هنگام تهيه و خريد مواد غذايي به اطلاعات درج شده بر روي كالا دقت كرده و موارد مشكوك را به سامانه 190 معرفي كنند.
7100/7165/6002

سرخط اخبار استان‌ها