Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر تشکل‌های بخش کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به ایانا خبر داد:

پنج اتحادیه صنفی محصولی در کشور تشکیل می‌شود

مدیرکل دفتر تشکل‌های بخش کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: تا پایان سال جاری پنج تشکل صنفی محصولی در کشور ایجاد می‌شود.


مدیرکل دفتر تشکل‌های بخش کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال این هستیم که تا پایان سال جاری پنج تشکل صنفی محصولی در کشور ایجاد کنیم.

عبدالرضا مسلمی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در سال جاری تشکیل پنج اتحادیه صنفی محصولی تخصصی است.

وی خاطرنشان کرد: در تشکیل اتحادیه‌های صنفی محصولی الویت با محصولات استراتژیک مانند گندم و دانه‌های روغنی است.

مدیرکل دفتر تشکل‌های بخش کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هدف از تشکیل این اتحادیه‌ها کمک به تنظیم بازار دانست و ادامه داد: با استفاده از تعاونی‌ها و تشکل‌های موجود، کنفدراسیون‌های ملی تشکیل خواهد شد تا به‌صورت عینی و واقعی در تنظیم بازار دولت را یاری دهند.

مسلمی تصریح کرد: این اتحادیه‌های صنفی محصولی مطالبات حوزه خود را به‌صورت تخصصی پیگیری کرده و به‌عنوان مشاور دولت در زمینه بازار فعال خواهند بود.

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر اقدام به تدوین اساسنامه شده است، اما اگر این اساسنامه در زمان مقرر تهیه نشود با استفاده از قوانین موجود این اتحادیه‌ها تشکیل خواهند شد./

H-950311-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید