۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۵۸
کد خبر: 82729127
T T
۰ نفر
استاندار: سهم 2 درصدی كردستان از صادرات در كشور ناچیز است

سنندج - ایرنا - استاندار كردستان سهم 2 درصدي استان از صادرات كشور را بسیار كم دانست و گفت: وجود معادن و ظرفیت های بخش كشاورزی مي تواند در افزایش سهم صادرات این استان نقش بسزایي داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رساني استانداري كردستان، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملي صادرات و تقدیر از صادركنندگان نمونه استان با اذعان به رضایت بخش نبودن آمار صادرات افزود: شرایط ما نباید با سایر استان ها یكي باشد چرا كه ما فرصت هایي داریم كه آنها ندارند.
وي با اشاره به بازدید اخیر خود از مرز باشماق مریوان از وجود برخي نابساماني ها از جمله آماده نبودن انبارهاي این مرز پس از سال ها ابراز نارضایتي كرد.
مرادنیا در خصوص برقراري مجدد ارتباط با آنسوي مرز (كردستان عراق) اظهار كرد: در جلسه با معاون اول رئیس جمهور از ایشان خواستم اجازه داده شود یا خودمان این ارتباط را برقرار كنیم یا وزارت خارجه در این خصوص اقدام كند.
استاندار كردستان همچنین از جلسه خود با سركنسول ایران در سلیمانیه و درخواست تسریع در برقراري ارتباط دو سوي مرز خبر داد.
وی در خصوص وضعیت بازارچه سیف سقز نیز گفت: به محض آماده شدن زیرساخت ها، این مرز هم بازگشایي خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت بحث صادرات و تولید و اشتغال یادآور شد: مقام معظم رهبري سیاست هاي كلي اصل ٤٤ را ابلاغ كردند تاكید داشتند بخش خصوصي را تقویت كنیم تا مشكلات كشور حل و فصل شود.
وي با ابراز تاسف از عدم تحقق این موضوع گفت: مشكل اصلي، ما دولتي ها هستیم كه شرایط را فراهم نكردیم تا بخش خصوصي بتواند حضور جدي و واقعي خود را نشان دهد در حالیكه باید بخش خصوصي را تقویت كنیم تا مشكلات كشور حل و فصل شود.
مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه از حرف، سخنراني و شعار خسته شده ایم و مي دانیم اینها مشكلي را حل نمي كند پس باید آستین ها را بالا بزنیم و كارهاي اجرایي را دنبال كنیم تا به هدف مان برسیم.
استاندار كردستان از همه كساني كه حوزه كاري آنها با مرز و صادرات مرتبط است خواست با همكاري و همفكري به حل مشكلات كمك كنند.
وی با اشاره به اینكه مشكلات و معضلات جامعه به همه مربوط مي شود، اظهار كرد: مشكل بیكاري مربوط به فرزندان همین جامعه است.
مرادنیا با طرح این پرسش كه تا كي مي خواهیم بر قوانین دست و پا گیر مُسِر باشیم، افزود: همه فكر مي كنند باید دیگري بیاید و مشكلات را حل كند.
وي خطاب به فعالان بخش خصوصي گفت: درب اتاق من همیشه به روي شما باز است اما از روز اول هم اعلام كردم مطرح كردن مشكلات آنها را حل نمي كند، با راهكار بیایید.
دریافت كننده: امید بهمنی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6108/9102

سرخط اخبار استان‌ها