۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۱۵
کد خبر: 82342385
T T
۰ نفر
خريد بيش از 1.5 ميليون تن چغندرقند از كشاورزان در آذربايجان غربي

اروميه - ايرنا - رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: از آغاز فصل برداشت چغندرقند در استان تاكنون يك ميليون و 544 هزار تن چغندرقند توسط كارخانه‌هاي قند استان خريداري شد.

اسمعيل كريم‌ زاده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بيشترين ميزان خريد توسط كارخانه قند اروميه با 425 هزار و 100 تن و كارخانه قند نقده با 403 هزار تن بوده است.
وي بيان كرد: بر اساس مصوبه كميته پيگيري مسائل چغندر قند آذربايجان غربي، 35 درصد از بهاي چغندر قند تحويلي هر پيمانكار در مدت 15 روز پرداخت و مابقي پس از اتمام تحويل محصول توسط كارخانه هاي قند و بر اساس اولويت تسويه حساب مي شود.
وي اضافه كرد: در سال هاي اخير در كشت مزارع چغندرقند از بذور اصلاح شده و منوژرم استفاده مي شود كه اين امر در افزايش راندمان توليد در مزارع كشت شده تاثير بسزايي دارد.
به گزارش ايرنا سالانه 28 هزار هكتار از اراضي زراعي استان زير كشت چغندر قند مي رود.
برداشت چغندرقند از مهرماه امسال آغاز شده و تا 10 دي‌ماه ادامه دارد.
چغندرقند يكي از محصولات استراتژيك توليدي استان بوده و آذربايجان غربي در سال هاي متمادي رتبه برتر كشوري را در توليد اين محصول به خود اختصاص داده است.
مهمترين اخبار ايرناي كشور و آذربايجان غربي را به صورت لحظه به لحظه ازكانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرس irnaoromiye@ دريافت كنيد.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نويد آرين ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني

سرخط اخبار استان‌ها