۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۰
کد خبر: 82114567
T T
۰ نفر
ميزان خريد گندم در استان اردبيل از مرز 100 هزار تن گذشت

اردبيل - ايرنا - رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل از خريد بيش از 100 هزار تن گندم در اين استان خبر داد.

عديل سروي روز پنجشنبه گفت: عمليات خريد گندم بدون وقفه و به صورت شبانه روزي از 15 خرداد آغاز شده و بدون هيچ گونه مشكل خاصي با جديت ادامه دارد.
وي با اشاره به شرايط نامساعد محيطي و بارندگي هاي نامنظم هنگام برداشت گندم در مناطق شمالي استان افزود: بر اساس برنامه ريزي ها هيچ مشكلي وجود ندارد ولي گندم كاران استان هنگام برداشت و حمل محصول خود به مراكز خريد بايد محصول خود را با رطوبت بيش از 14 درصد برداشت نكنند زيرا موجب پوسيدگي محصول برداشت شده مي شود.
وي اظهار كرد: در مناطق شمالي استان رطوبت محيطي به دليل بارندگي هاي مداوم و مستمر بالا بوده و براي حمايت از كشاورزان در مناطق شمالي گندم برداشت شده آنها با رطوبت 14 درصد نيز در مراكز خريد پذيرش مي شود.
سروي تعداد مراكز خريد فعال در استان را بيش از 80 مورد ذكر كرد كه شامل بخش خصوصي ، تعاون روستايي و اداره كل غله مي شود.
وي گفت: بيش از يك هزار و 500 نفر اعم از كارشناسان فني ، رانندگان تراكتور و ناظران جهاد كشاورزي بر خريد نظارت مي كنند در امر خريد گندم دخيل هستند.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي جهاد كشاورزي اردبيل ، وي همچنين با اشاره به بارش بي موقع و غيرمترقبه تگرگ در مناطق شمالي استان افزود: در اين حادثه تاسف بار بيش از 30 هزار تن از بهترين و مرغوب ترين محصول گندم از بين رفت كه در ميزان خريد كل آمار خريد را كاهش خواهد داد.
پارسال بيش از نيم ميليون تن محصول گندم كه در تاريخ خريد اين محصول بي سابقه است در كمترين زمان ممكن و با بهره گيري از حداكثر امكانات به صورت شبانه روزي خريداري شد و جايگاه استان در توليد گندم از رتبه 13 به 4 كشوري ارتقا يافت.
6018/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها