۱۷ دی ۱۳۹۶، ۸:۳۲
کد خبر: 82787792
T T
۰ نفر
تمدید مهلت خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به ادامه فروش زعفران توسط كشاورزان این استان، وزارت جهاد كشاورزی با درخواست تمدید مهلت خرید حمایتی این محصول موافقت شده است.

نجفقلی صالحی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: پیش از این مهلت فعالیت مراكز خرید حمایتی زعفران در استان پایان آذرماه اعلام شده بود كه با هدف جلوگیری از افت قیمت و متضرر شدن كشاورزان، این زمان تا پنجم بهمن ماه تمدید شده است.
این مسئول با اشاره به فعالیت 10 مركز خرید حمایتی زعفران از كشاورزان استان، گفت: هم اینك مراكز خرید حمایتی در شهرستان های كاشمر، گناباد، خواف، تربت حیدریه، خواف، سبزوار، تربت جام، تایباد، مشهد و نیشابور فعال است.
وی با خودداری از ذكر میزان خرید زعفران از كشاورزان، تاكید كرد: میزان خرید حمایتی زعفران به دلیل جلوگیری از تاثیرگذاری بر بازار زعفران و مسائل امنیتی اعلام نمی شود.
معاون سازمان سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی اظهار كرد: كلیه زعفران خریداری شده تحت آزمایش، تجزیه و سنجش قرار می گیرد و از این منظر در صورت وجود هرگونه مشكل در محصول، با اعلام به كشاورز به نوعی آموزش تولید محصول باكیفیت نیز داده می شود.
صالحی بیان كرد: در بدو خرید معادل 40 درصد ارزش زعفران به كشاورز پرداخت می شود و بقیه طلب كشاورز نیز سه ماه بعد از تاریخ خرید پرداخت خواهد شد.
هم اكنون خرید حمایتی هر كیلوگرم پوشال معمولی زعفران به نرخ 44 میلیون ریال، پوشال مرغوب 49 میلیون ریال و نگین زعفران به قیمت 54 میلیون ریال صورت می گیرد.
امسال 84 هزار هكتار از كشتزارهای خراسان رضوی زیر كشت زعفران رفته است.
پارسال 187 تن زعفران خراسان رضوی به ارزش 264 میلیون دلار صادر شد كه نسبت به سال پیش از آن 60 درصد از نظر وزنی و 65 درصد از نظر ارزش افزایش داشت.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132

سرخط اخبار استان‌ها