۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82269967
T T
۰ نفر
مدیر بهبود تغذیه وزارت بهداشت: آمار سوءتغذیه كودكان 50درصد كاهش یافته است

گرگان - ایرنا- مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: با اقدامات انجام شده و با همكاری نهضت سواد آموزی، طی 3 سال گذشته آمار سوء تغذیه كودكان در كشور 50 درصد كاهش یافته است.

به گزارش ایرنا از استانداری گلستان، زهرا عبداللهی روز دوشنبه در جلسه كارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان در گرگان اظهار كرد: معتقدیم كودكان باید رفتارهای غذایی درست رادر مهدهای كودك بیاموزند كه در این زمینه نیاز به همكاری و مشاركت سازمان بهزیستی كشور داریم.
وی افزود: هم اكنون برنامه غنی سازی آرد مصرفی خبازان با آهن و اسید فولیك در سراسر كشور در دست اجرا می باشد و ما بعد از دو سال از آغاز این طرح شاهد كاهش درصد زیادی از بیماریهای ناشی از كمبود آهن و كم خونی بوده ایم.
مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اضافه كرد: با توجه به اینكه مشكل كمبود ویتامینD در كشور ما زیاد است به دنبال اجرای طرحی هستیم كه كارخانه های شیر را موظف به غنی سازی محصولات خود با این ویتامین مفید می كند.
به گفته وی؛ اجرای طرح غنی سازی تولیدات با ویتامین D هزینه ای نیز برای كارخانه های محصولات لبنی در بر نخواهد داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در این جلسه نیز گفت: عملكرد دولت تدبیر و امید با وجود تمامی محدودیت های مالی در حوزه بهداشت و درمان درخشان بوده و در استان گلستان طی سه سال گذشته، افزایش حدود 100 درصدی تخت های بیمارستانی را شاهد بوده ایم.
علی اصغر طهماسبی افزود: در این مدت 14 پروژه احداث و تكمیل مراكز خدمات جامع سلامت انجام، 6 پروژه مركز بهداشتی در شهرها و روستاها به بهره برداری رسید و ساخت 86 خانه بهداشت و 379 پروژه تعمیر، توسعه و تكمیل مراكز و خانه های بهداشت استان اجرا شده است.
رئیس كارگروه سلامت و امنیت غذایی گلستان اضافه كرد: عملكرد استان در كنترل و مقابله با برخی بیماری های همچون سالك و التور و كاهش آن نیز مثبت بوده است، ضمن اینكه تشدید كنترل های بهداشتی روی تفرجگاهها و اماكن عمومی بویژه در ایام تعطیلات و سفرهای مردم، از دیگر اقدامات در حوزه سلامت و امنیت غذایی بوده است.
وی همچنین به فعالیت كشتارگاه های دام اشاره كرد و گفت: كشتارگاه دام غیربهداشتی در علی‌آبادكتول فعالیت دارد كه باید هر چه سریع‌تر تعطیل و كشتار دام این منطقه در كشتارگاه صنعتی انجام شود.
1648
**انتشار دهنده: پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها