Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد خبر داد:

کشت 6 هزار هکتار یونجه در شهرستان پارس آباد اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد اردبیل گفت: یونجه کشت شده در این شهرستان بسیار مورد توجه واحدهای دامداری و دامپروری قرار می‌گیرد و علاوه بر مصرف داخلی، به اقصی نقاط کشور نیز ارسال می شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کشت 6 هزار هکتار یونجه در شهرستان پارس آباد اردبیل


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: در سال زراعی جاری شش هزار و 887 هکتار از اراضی حاصلخیز این شهرستان به زیر کشت یونجه رفته است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، علی اکبرحسنیان با اعلام این خبر افزود: علوفه تولیدی مغان جزء یکی از مرغوب‌ترین علوفه‌های کشور محسوب و به تمام نقاط کشور ارسال می‌شود و پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت 68 هزار و 870 تن علوفه مرغوب برداشت شود.

وی یادآور شد: زراعت یونجه تأثیر بسزایی در برقراری تناوب زراعی و تولید پایدار و اصلاح ساختمان خاک و افزایش باروری و حاصلخیزی آن دارد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: یونجه کشت شده در این شهرستان 1.5 برابر بیشتر از غلاتی مانند گندم و ذرت پروتئین دارد که حاوی اسیدهای آمینه حیاتی مانند ارژینین، لیزین، ترونین و تریبتوفان است و مکمل هر کمبود رژیم غذایی هستند .

این مسئول در پایان تصریح کرد: یونجه کشت شده در این شهرستان بسیار مورد توجه واحدهای دامداری و دامپروری قرار می‌گیرد، به طوری که علاوه بر مصرف داخلی، به اقصی نقاط کشور نیز حمل می شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید