خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

برنج گیلان سالم‌ترین برنج ایران است/تولید برنج به گیلان و مازندران محدود می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آزمایش‌های دانشگاه علوم پزشکی گفت: موسسه استاندارد، برنج گیلان را سالم‌ترین برنج ایران معرفی کرده است.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا شعبان نژاد در جمع خبرنگاران با ارائه آماری از اراضی کشاورزی گیلان گفت: حدود ۳۰۰ هزار کشاورز در این اراضی زحمت می‌کشند و امرار معاش دارند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: بیش از یک میلیون و صد تن شلتوک در سال تولید می‌شود و حاصل آن بیش از ۷۰۰ هزار تن برنج سفید است که وارد بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه رشت بیشترین اراضی کشاورزی استان را دارد تصریح کرد: استان گیلان حدود ۳۵ درصد از برنج کشور را تولید می‌کند.

شعبان‌نژاد افزود: با توجه به سیاست دولت، کشت برنج در همه استان‌ها به جز گیلان و مازندران تعطیل خواهد شد و سهم گیلان در تولید برنج تا ۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آزمایش‌های دانشگاه علوم پزشکی  گفت: موسسه استاندارد، برنج گیلان را سالم‌ترین برنج ایران معرفی کرده است.

شعبان نژاد با اشاره به آتش زدن کاه و کلوش در روزهای ابتدایی مسئولیت خود در جهاد کشاورزی گیلان افزود: این آتش‌ها برای شهروندان بسیار آزار دهنده بود. با این کار هم سرمایه آتش زده می‌شد و هم سلامت شهروندان به خطر می‌افتاد.

وی گفت: تلاش کرده‌ایم آتش زدن کاه و کلوش را به حداقل برسانیم. اگر تمام کاه و کلوش کشاورزی به فروش برسد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در سال نصیب کشاورزان گیلانی خواهد شد. کاه و کلوش می‌تواند در صنایع دستی، علوفه دام و سایر بخش‌ها استفاده شود.

کد خبر : ۴۰۶۸۷۲