عملیات اجرایی شبكه های آبیاری و زهكشی طرح سامانه گرمسیری در سرپل ذهاب آغاز شد

قصرشیرین- ایرنا- در سومین روز از گرامیداشت هفته دولت، عملیات اجرایی شبكه های فرعی آبیاری و زهكشی طرح سامانه گرمسیری روز پنجشنبه با حضور معاون آب و خاك وزیر جهاد كشاورزی و مسوولان محلی در سرپل ذهاب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون آب و خاك وزیر جهاد كشاورزی در حاشیه این مراسم گفت: طرح های عظیم و مهمی در حوزه آب و خاك در سرپل ذهاب در حال اجراست كه با بهره برداری از آنها شاهد تحول بزرگی در این شهرستان مرزی خواهیم بود.
علی مراد اكبری افزود: اجرای طرح های سامانه گرمسیری در استان كرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب، در مرحله نخست در سطح 52 هزار هكتار و در مرحله دوم در پنج هزار و 600 هكتار در دست اقدام است.
معاون وزیر جهاد كشاورزی بیان كرد: حدود 58 هزار هكتار از زمین های مستعد استان كرمانشاه و قسمتی از شهرستان سرپل ذهاب در حوزه آبخور این طرح قرار می گیرد كه با بهره گیری از روش سامانه های نوین آبیاری با رویكرد میكرو اجرا می شود.
اكبری با اشاره به اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح افزود: بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح سامانه گرمسیری اختصاص یافته كه بخشی از این طرح اكنون با بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار در سرپل ذهاب آغاز شده است.
وی اضافه كرد كه شهرستان سرپل ذهاب یكی از قطب های خوب كشاورزی كرمانشاه به شمار می رود و با بهره گیری از سامانه های نوین آبیاری، 30 هزار هكتار از زمین های كشاورزی استان از مزایای این طرح بهره مند می شوند كه 2 هزار هكتار آن در سرپل ذهاب است.
فرماندار سرپل ذهاب نیز در سخنانی گفت: بدون تردید اجرای طرح های حوزه آب و خاك به جهت رونق بخشیدن به كشاورزی این شهرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
جهانبخش حیدری افزود: اجرای طرح شبكه های فرعی آبیاری و زهكشی در سرپل ذهاب باعث رونق معیشت كشاورزان منطقه و توان اقتصادی بهره برداران از حوزه آب و خاك خواهد شد.
سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 كیلومتر مرز مشترك با عراق نزدیك به 35 هزار هكتار اراضی كشاورزی و باغی دارد.
7079/7398/3012/8066

سرخط اخبار استان‌ها