۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۰۱
کد خبر: 81948322
T T
۰ نفر
بيش ازچهار هزار هكتار از اراضي كنگاور به سيستم هاي نوين آبياري مجهز است

كرمانشاه – ايرنا - رئيس جهاد كشاورزي كنگاور گفت: هم اكنون چهار هزار و 451 هكتار از اراضي اين شهرستان به سيستم هاي نوين آبياري مجهز شده است.

به گزارش ايرنا، علي متين روز چهارشنبه در آيين افتتاح 251 هكتار از اراضي كشاورزي كنگاور به سيستم نوين آبياري اظهار كرد: كل اراضي آبي كشاورزي كنگاور حدود 15 هزار هكتار است كه چهار هزار و 200 هكتار در دوره هاي گذشته به سيستم هاي نوين آبياري مجهز شده كه با اين 251 هكتار به چهار هزار و 451 هكتار افزايش يافت.
وي همچنين گفت: در دهه فجر امسال 34 پروژه جهاد كشاورزي افتتاح و به بهره برداري مي رسد كه از اين تعداد 30 پروژه آبياري تحت فشار در سطح 251 هكتار با 12 ميليارد ريال اعتبار و با اشتغال زايي 32 نفر امروز به بهره برداري رسيد.
وي بيان كرد: در روش‌هاي آبياري باراني 50 ميليون ريال به ازاي هر هكتار كمك بلاعوض به كشاورز پرداخت مي‌شود.
متين ابراز كرد: صرفه جويي در مصرف آب كشاورزي، كاهش علف هاي هرز و بهبود كمي و كيفي توليد از مهمترين مزاياي آبياري با روش هاي باراني و قطره اي است.
رئيس جهاد كشاورزي كنگاور افزايش توليد، صرفه جويي در استفاده از نهاده هاي كشاورزي و آبياري يكنواخت را از ديگر مزاياي استفاده از اين نوع آبياري بيان كرد.
به گفته متين زيباتر شدن رنگ و طعم محصول، امكان كشت و بهره وري بهتر در هر شرايط آب و هوايي از ديگر مزاياي آبياري با روش هاي نوين است.
شهرستان كنگاور با 85 هزار نفر جمعيت در شرق استان كرمانشاه واقع شده و به عنوان يكي از شهرستانهاي مهم و حاصلخيز و قطب كشاورزي استان به شمار مي رود.
7447/8066

سرخط اخبار استان‌ها