تسنیم نوشت ،‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای تأمین میوه شب عید استان ۲۰۰ تن سیب ذخیره سازی و ۴۰۰ تن پرتقال والن سیاه نیز قرارداد آن بسته و در فواصل مختلف وارد استان می‌شود.

هاشم ولی‌پور مطلق صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای ذخیره‌سازی میوه برای ایام پایانی سال در استان، اظهار داشت: کارگروه تنظیم بازار استان در راستای تأمین، عرضه، تقاضا و چگونگی تنظیم قیمت‌ها در ایام پایان سال جلسات متعددی تشکیل می‎دهد.

وی افزود: امسال به دلیل شرایط خاص که در تأمین میوه پرتقال در استان به وجود آمد و در این راستا برنامه ریزی خاصی صورت نگرفت اقداماتی برای تأمین این میوه از جنوب انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در این راستا میزان 200 تن سیب برای ایام پایانی سال تأمین و در سردخانه‌های خراسان جنوبی ذخیره شده و ذخیره 400 تن پرتقال والن سیاه با کیفیت نیز برای توزیع در این ایام در دستور کار قرار دارد.

ولی‌پور مطلق بیان کرد: اما بر اساس بازدیدهای انجام شده فصل برداشت پرتقال والن سیاه از باغ‌های جنوب از 20 بهمن و از باغ‌های واقع در جیرفت و کرمان از 15 بهمن ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته قیمت پرتقال در ایام عید از زمان خریداری شده آن بالاتر رفت که در این راستا امسال براساس برآوردی که در بازدید از باغات مرکبات انجام گرفته سعی شده قیمت پرتقال تامسون در زمان خرید، عرضه و تولید باهم برابری کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وظیفه جهاد کشاورزی تأمین میوه برای مصرف کنندگان و مردم استان است، تصریح کرد: بر این اساس قرارداد 400 تن پرتقال والن سیاه با قیمت هر کیلو 2 هزار و 500 تومان تنظیم شده که بعد از در نظر گرفتن هزینه حمل، سردخانه و بسته بندی به قیمت 3 هزار و 250 تومان در اختیار شبکه‌های توزیع قرار می‌گیرد.

وی افزود: هفته گذشته نیز یک محموله 30 تنی پرتقال والن سیاه برای اطمینان و تست قرارداد آن وارد استان شد که از 10 بهمن ماه نیز بقیه محموله پرتقال به استان حمل خواهد شد تا در تأمین میوه شب عید با مشکل مواجه نشویم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =