۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82272434
T T
۰ نفر
مدیرجهادكشاورزی آستارا: كشاورزان، زمین های زراعی را خالی نگذارند

آستارا - ایرنا - مدیرجهادكشاورزی آستارا از كشاورزان و زارعان این شهرستان خواست در هرسال زراعی بعد از برداشت محصول با اقدام به كشت دوم، از خالی گذاشتن اراضی كشاورزی اجتناب كنند.

ایرج شیاركار روز چهارشنبه به خبرنگارایرنا گفت: زارعان تك محصول باید بعد از برداشت تولیدات خود به تناسب نیاز و تقاضای بازار به كشت دوم برخی از محصولات از قبیل راتون (برنج با قابلیت رشد مجدد بعد از برداشت) و شبدرعلوفه ای اقدام كنند.
وی افزود: آب و هوای آستارا با سایر مناطق استان گیلان از منظر كشاورزی متفاوت است و سرماهای زودرس و باران های موسمی از عوامل محدودكننده زراعت در این شهرستان محسوب می شوند.
وی اظهار كرد: این شرایط ایجاب می كند تا زارعان با اقدام به كشت دوم، بیشترین استفاده و بهره وری را از اراضی كشاورزی خود داشته باشند.
شیاركار ادامه داد: بازاریابی در بخش كشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار است و كشاورزان و باغداران آستارا باید بعد از بررسی تقاضاهای موجود در بازار، نسبت به كشت و تولید آنها اقدام كنند.
او گفت: بیش از30 مددكاركشاورزی متشكل از تحصیلكردگان و بهره برداران موفق این رشته در ترویج كشاورزی در روستاهای آستارا فعال هستند.
به گفته مدیرجهادكشاورزی آستارا در 82 آبادی این شهرستان شش هزار و 498 بهره بردار در شش هزار و 530 هكتار شالیزار و اراضی كشاورزی دیگر فعالیت می كنند.
آستارا با 86 هزارنفرجمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور**انتشار دهنده : نصراله ابراهیمی
7124/6070

سرخط اخبار استان‌ها