اشتغال 170 هزار نفر در بخش كشاورزي سيستان و بلوچستان

زاهدان - ايرنا - رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: 170 هزار نفر در بخش كشاورزي اين استان هم اينك مشغول به كار هستند.

رضا نجفي در حاشيه گردهمايي آموزشي وتحقيقاتي مديران مراكز جهادكشاورزي جنوب سيستان و بلوچستان كه در ايرانشهر برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اهميت استفاده از روش هاي نوين آبياري وتوليد بيشتر محصول در واحد سطح اظهار داشت: باهدف انتقال دانش به مزرعه اين استان به 115 پهنه تقسيم شده است.
وي ادامه داد: در هرپهنه يك كارشناس استخدام شده است تا هيچ مزرعه اي بدون كارشناس در سيستان و بلوچستان وجود نداشته باشد.
وي افزود: اين كارشناسان دانش كشاورزي نوين را به بهره برداران اين بخش منتقل مي كنند.
وي با اشاره به ‌ضرورت اجراي طرح مهارت ‌افزايي كارشناسان كشاورزي بيان كرد: با توانمندسازي اين افراد و به ‌تبع آن انتقال مهارت و دانش كشاورزي نوين به بهره ‌برداران مي ‌توان گام مهمي براي افزايش توليد در واحد سطح برداشت.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: كارشناسان پهنه يافته‌هاي جديد تحقيقاتي و علمي را به مزارع برده و از اين طريق ضريب نفوذ دانش به بخش كشاورزي را افزايش مي‌ دهند.
نجفي اظهار داشت: در نشست با مديران جهاد كشاورزي جنوب سيستان و بلوچستان مباحث فني درتوليد، استفاده از منابع آب كمتر، كشت محصولات راهبردي، فراهم كردن زيرساخت هاي بخش كشاورزي و توليد مورد تاكيد قرارگرفت.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به سبب نزديكي به خط استوا و بهره گيري از رطوبت دريا توانمندي زيادي در توليد محصولات گرمسيري و نيمه گرمسيري و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپايا، گواوا، هندوانه آناناسي، نارگيل، زيتون محلي، مركبات و غيره دارد.
توليد محصولات كشاورزي در سيستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمين هاي برخي مناطق اين استان مانند نيكشهر، سرباز، ايرانشهر، كنارك و چابهار در هر سال توان توليد 2 بار محصول را دارند.
هم اينك در بيش از 200 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي سيستان و بلوچستان محصولات زراعي و در 80 هزار هكتار از باغ هاي استان انواع ميوه هاي گرمسيري، نيمه گرمسيري و سردسيري توليد مي شود.
ايرانشهر در 340 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادي ** انتشار دهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan

سرخط اخبار استان‌ها