۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82145974
T T
۰ نفر
وضعیت حقوق های مدیران درحوزه كشاورزی و صنعت بسیاربدتر از بانك ها است

تهران- ایرنا- معاون سابق نظارتی بانك مركزی با تاكید بر اینكه برای اصلاح دریافت های كلان مدیران دولتی ابتدا باید قوانین را اصلاح كرد، گفت: مطئمن باشید دریافت حقوق های بالا در بخش های دیگری چون صنعت و كشاورزی وضعیت بدتری دارد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به تازگی گفت، تاكنون تخلفی در رابطه با حقوق های نامتعارف از زیر مجموعه های این وزارتخانه ندیده است وتاكید كرد در این زمینه اقدام ها و همكاری لازم را با دستگاه های مربوطه انجام خواهد داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حمید تهرانفر روز سه شنبه در حاشیه همایش بانكی نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانك و بیمه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره عزل برخی مدیران عامل بانك ها بخاطر حقوق های كلان افزود: به نظر من به عنوان یك كارشناس، این اتفاق خوبی نبود.
وی افزود: در حقیقت این اقدامات با این هدف صورت گرفت كه مرهمی بر زخم های ایجاد شده در اذهان عمومی باشد.
تهرانفر با بیان اینكه بروز این اتفاق ها برای برخی مدیران قدیمی به صلاح نبود و اتفاق مثبتی برای شبكه بانكی كشور به شمار نمی رود، تاكید كرد: این تغییرات در حالی صورت گرفت كه برخی مدیران در بخش های دیگر حقوق های بیشتری دریافت می كنند.
وی تاكید كرد: اگر حقوق مدیری بالا بوده است، به این معنا نیست كه خود دستور افزایش حقوق را داده باشد بلكه بستری كه در گذشته ایجاد شده بود، این امكان را فراهم كرد چنین پرداختی هایی به مدیران صورت گیرد.
تهرانفر یادآور شد: باید گفت مدیران عامل قبلی بانك ها هم چنین حقوق هایی را دریافت كرده اند و اگر این اتفاق نمی افتاد، مدیران بعدی هم این حقوق ها را دریافت می كردند؛ اگر اشكالی در حقوق مدیران است، نباید موضوع به گونه ای مطرح شود كه یك مدیر تحت الشعاع آن قرار گیرد.
وی بهترین راه در موضوع حقوق های بالای برخی مدیران را اصلاح قوانین مورد نظر دانست كه برخی بر اساس قانون مدیریت خدمات كشوری و برخی بر اساس مصوبات هیات وزیران صورت گرفته است.
معاون سابق نظارتی بانك مركزی گفت: اینكه مدیران عامل بانك ها و اعضای هیات مدیره را در مسیر تنبیه قرار گیرند تا برخی تصور كنند مساله حل شده است، رویكرد درستی به نظر نمی رسد.
این صاحبنظر امور پولی و بانكی تاكید كرد: اگر قرار باشد برای فیش های حقوقی كسی را تنبیه كنند، باید مجموعه بزرگی مورد بازخواست قرار گیرند نه اینكه فقط مدیران عامل بانك‌ها و اعضای هیات مدیره را در مسیری قرار داد كه جامعه تصور كند با بركناری آنها همه چیز درست شده است.
به گزارش ایرنا، به دنبال دستور قاطع رییس جمهوری برای بررسی موضوع حقوق مدیران بانك ها ، وزیر اموراقتصادی و دارایی مدیران عامل چهار بانك رفاه، ملت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران را به دلیل دریافت حقوق ها و وام های نامتعارف كنار گذاشت.
اقتصام** 2025 **1561
۰ نفر