۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۳۰
کد خبر: 82118950
T T
۰ نفر
چاقی همراه با پوسیدگی دندان ، تصویر نسل آینده ساز مازندران

ساری - ایرنا - پرونده سلامت نسل آینده ساز مازندران دورنمای خوشایندی را به تصویر نمی كشد و هرگونه تعلل در اصلاح سرفصل های این پرونده ، استان را با مشكل جدی در حوزه بهداشت و درمان و در نهایت بهره وری اقتصادی مواجه می كند .

سلامتی نسل كنونی استان هم بر اساس گزارش های رسمی و آمارهای موجود چندان خوشایند نیست ، ادعایی كه آمار بالای مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان آن را ثابت می كند .
بررسی دو سالانه سنجش سلامت نوآموزان مازندران كه بخشی از داده های آن بتازگی منتشر شد از بیشتر شدن اضافه وزن و پوسیدگی دندان نوآموزان این استان در مقایسه با میانگین كشور حكایت دارد .
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران روز گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت كه آمار نوآموزان دارای اضافه وزن از هفت و هفت دهم درصد در سال 93 به هشت درصد در سال 94 افزایش یافت.
سید شمس الدین حسینی افزود : این در حالیست كه میانگین اضافه وزن نوآموزان كشور چهار و 9 دهم درصد است .
وی گفت كه مازندران در این زمینه رتبه چهارم كشور را دارد .
حسینی همچنین از پوسیدگی دندان 86 درصد از نوآموزان مازندران در سال گذشته خبر داد و افزود : میانگین كشوری در این زمینه 85 و یك دهم درصد بوده است.
رئیس اداره آموزش استثنایی مازندران گفت : به رغم مشكلات پوسیدگی دندان نوآموزان ، تعداد دندان های پرشده آنها نشان می دهد كه برای بهبود وضعیت بهداشت دهان و دندان اقدامات خوبی صورت گرفته است .
وی افزود : 12 و نیم درصد نوآموزان كشور دندان های پرشده در دهان دارند كه این رقم در مازندران با كاهش یك دهم درصدی 12 و چهاردهم درصد است .
حسینی از مازندران به عنوان پنجمین استان كشور نام برد كه سال گذشته دو و 9 دهم درصد از دانش آموزان با مشكل وجود شپش در موهای سر مواجه بودند .
وی گفت كه میانگین ابتلای نوآموزان كشور به شپش سر یك و پنج دهم درصد است .
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان از اوایل خرداد امسال ، گفت : تاكنون 17 هزار نوآموز در سامانه سنجش ثبت نام كردند .
وی افزود : همچنین سنجش سلامت سه هزار و نوآموز مازندران تاكنون انجام شده است .
طرح سنجش سلامت 44 هزار و 214 نوآموز مازندران در 36 پایگاه تا 30 شهریور انجام می شود .
مازندران در سال تحصیلی كه بتازگی پایان یافت حدود نیم میلیون دانش آموز داشت .
2096/1654
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه