۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۵۳
کد خبر: 82044625
T T
۰ نفر

توسعه باغات دیم در زمین های شیب دار كشور گسترش می یابد

۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۵۳
کد خبر: 82044625
توسعه باغات دیم در زمین های شیب دار كشور گسترش می یابد

شهركرد – ایرنا – معاون وزیر جهاد كشاورزی در امور باغبانی گفت: سرعت بخشی به توسعه باغات دیم كشور در زمین های شیب دار، جزو برنامه های اولویت دار این وزارتخانه است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی، روز پنجشنبه، در نشست بررسی طرح های چهارمحال و بختیاری در بخش های آب و كشاورزی اظهار داشت: با توسعه باغات دیم كشور در زمین های شیب دار، افزایش اشتغال، كاهش نرخ بیكاری، رونق اقتصادی، آبخیزداری و رشد مشاركت مردمی در اجرای طرح های كشاورزی افزایش می یابد.
وی تأكید كرد: چهارمحال و بختیاری یكی از استان های غرب كشور با گردش مالی بالا در بخش كشاورزی به شمار می رود.
طهماسبی توسعه گلخانه ها را یكی دیگر از برنامه های اولویت دار وزارت جهاد كشاورزی دانست و افزود: چهارمحال و بختیاری به لحاظ شرایط آب و هوایی و ارتفاع بالا از سطح دریا می تواند در تولید محصولات گلخانه ای با كیفیت به ویژه تولید گل شاخه بریده رز و توت فرهنگی نقش مهمی در كشور داشته باشد.
وی تصریح كرد: با توجه به استعداد فراوان چهارمحال و بختیاری در بخش های مختلف مربوط به حوزه فعالیت كشاورزی، تهیه و تدوین سند ملی در خصوص استفاده بهینه از زمین های كشاورزی، توسعه باغات، مناطق جنگلی و اصلاح باغات در این استان ضرورت دارد.
رئیس خانه كشاورز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: اكنون صندوق بیمه، 70 میلیارد ریال خسارات به كشاورزان استان بدهكار است.
سید طاهر نوربخش اضافه كرد: پرداخت سریعتر خسارات كشاورزان چهارمحال و بختیاری از سوی صندوق بیمه باید در اولویت قرار گیرد.
وی بیان داشت: احداث باغ مادر در چهارمحال و بختیاری به منظور تهیه پیوندك و ارقام مطلوب مقاوم به سرمازدگی در این نقش مهمی در توسعه باغات و جلوگیری از وارد شدن خسارات به كشاورزان و باغداران دارد.
نوربخش اظهار كرد: كاهش سود تسهیلات بانكی یكی از مهمترین راه های تشویق سرمایه گذاران و حمایت از تولید كنندگان بخش كشاورزی در كشور و چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری استعداد فراوانی در زمینه توسعه باغات به ویژه در زمین های شیب دار دارد.
7362/2097

سرخط اخبار استان‌ها