۱ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۳۳
کد خبر: 82706110
T T
۰ نفر
اعضاي  كميسيون كشاورزي،آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي به اردبيل سفر مي كنند

اردبيل-ايرنا-عضو هيات رئيسه اتاق ايران گفت:اعضاي كميسيون كشاورزي،آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه به اردبيل سفر مي كنند.

حسين پيرمودن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در اين سفر سعي مي شود مشكلات توليدكنندگان و صادركنندگان استان اردبيل در بخش كشاورزي طرح تا زمينه اصلاح و تصويب قوانين شايسته در حل اين معضلات و مشكلات فراهم شود .
وي بابيان اينكه كشاورزان اردبيل از مرحله كشت و زرع محصولات خود تا مرحله نگهداري يا به اصطلاح داشت و همچنين برداشت با چالش هايي روبرو هستند افزود: توليد كنندگان در بخش زراعي ، باغي و دامي در عرضه محصول در بازار، بازاريابي و صادرات مشكلاتي دارند كه با تدبير مناسب و راهكار منطقي مي توان اين موانع را از پيش رو برداشت.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و كشاورزي استان اردبيل نمونه اين مشكلات را پرداخت نشدن بموقع بهاي محصولات خريداري شده به شكل تضميني ، نبود تعادل بازار در بخش عرضه و تقاضا و ضرر و زيان كشاورز بيان كرد و افزود: وزارت جهاد كشاورزي و سازمان هاي استاني به راحتي مي توانند در اين زمينه برنامه ريزي منسجمي را انجام دهند تا توليدكنندگان در بخش كشاورزي نه تنها متضرر نشوند بلكه با راهبرد اقتصاد مقاومتي به سود و منفعت مشروع خود نيز دست يابند.
پيرموذن بيان كرد: در نشستي كه با اعضاي كميسيون كشاورزي و منابع طبيعي مجلس خواهيم داشت به عنوان مدافع بخش خصوصي راهكارها و پيشنهادات خود را در رفع مشكلات ارائه مي كنيم و اميدواريم نمايندگان مجلس نيز با ابزارهاي قانوني و نظارتي خود زمينه تسهيل امور را براي تلاشگران اين عرصه توانمندي اقتصاد كشور فراهم آورند.
وي افزود: بحران انتقال آب ارس به ساير حوضه ها از ديگر چالش هاي بخش كشاورزي و استاني است كه در اين نشست با همراهي فعالان محيط زيست و آب به اين موضوع پرداخت خواهد شد.
سال گذشته نيز اعضاي كميسيون عمران و كميسيون برنامه و بودجه مجلس به اردبيل سفر كردند .
خبرنگار:يعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سيفعلي موسي زاده
/6016/6018

سرخط اخبار استان‌ها