خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی چالدران:

برداشت سیب زمینی در چالدران آغاز شد/ پیش‌بینی برداشت 24 هزار تن محصول

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۰۳۱

مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت: برداشت سیب‌زمینی در چالدران، به عنوان قطب تولید سیب زمینی آغاز شد و پیش بینی می شود بیش از 24 هزار تن سیب زمینی در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش ایلنا،جلالی اظهار داشت: برداشت سیب زمینی از اراضی کشاورزی چالدران آغاز شد و تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شرایط خاص آب و هوایی و خاک حاصل خیز باعث شده شهرستان چالدران به عنوان قطب اول تولید سیب زمینی در آذربایجان غربی شناخته شود.

مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت: با توجه به کشت  این محصول در 800 هکتار از اراضی چالدران، بیش از 50 درصد سیب زمینی آذربایجان غربی در چالدران کشت شده است و پیش بینی می شود بیش از 24 هزار تن سیب زمینی در این شهرستان برداشت شود.

جلالی با بیان اینکه استفاده از ماشین آلات کشاورزی در کشت این محصول باعث شده میزان تولید این محصول در این شهرستان افزایش یابد، گفت: در این شهرستان ارقام اصلاح شده همچون اسپریت، سوپر اسپریت، جلی، بامبا و آگریا کشت می شود که راندمان تولید قابل توجهی دارند.

وی با بیان اینکه امسال تمام مراحل کاشت ، داشت و برداشت این محصول کاملا به صورت مکانیزه انجام شده است، افزود: بیش از 500 کشاورز در چالدران سیب زمینی می کارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز