۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵
کد خبر: 82158126
T T
۰ نفر
بهره برداری از طرح احیا شده صنایع غذایی گهر دورود با حضور وزیر كشور

خرم آباد - ایرنا - وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از افتتاح فاز نخست مجتمع احیا شده صنایع غذایی گهر دورود پنجشنبه هفته آینده با حضور رحمانی فضلی وزیر كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا علی ربیعی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع كشت و صنعت لرستان در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر52 نفر به صورت مسقیم در این واحد تولیدی مشغول هستند و با اجرای طرح های توسعه ای 600 فرصت شغلی در این واحد ایجاد می شود.
وی ادامه داد: احیا واحدهای راكد شده سال های گذشته ثابت می كند كه سیاست دولت در زمینه احیا صنایع تعطیل شده درست است.
وی با بیان اینكه بخشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی بالابردن ظرفیت های موجود است، اظهار كرد: در كشت و صنعت لرستان نیز كه به مخروبه ای تبدیل شده بود 400 شغل با همكاری بخش خصوصی ایجاد شده است.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باغداری، پرورش گل و دامپروری در این مجتمع رونق گرفته وبرنامه ریزی هایی برای گردشگری بین المللی در این سایت صورت گرفته است.
ربیعی گفت: در زمینه فعالیت های گلخانه ای، شركت های معتبر اعلام آمادگی كرده اند و در حال خاضر نیز شاهد سرمایه گذاری یك شركت هلندی دركشت و صنعت لرستان هستیم.
وی افزود: در حال حاضر هر مترمربع تولید این واحد گلخانه ای در فاز نخست 25 كیلوگرم است كه انتظار می رود ابن رقم به 80 كیلوگرم و سپس به استاندارد 100 كیلویی دنیا برسد.
وی با اشاره به اشتغال هشت فرصت شغلی در هر هكتار این واحد گفت: 6 صندوق وابسته به وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی در لرستان فعالیت می كنند.
ربیعی همچنین یكی از برنامه های این وزارتخانه در لرستان را گسترش صنایع لبنی پگاه برشمرد.
وی همچنین ادامه داد: طرح جدید كارخانه بزرگ سیمان دورود كه نماد این شهر است در تفاهم با استاندار لرستان با2 هزار میلیارد ریال اجرا می شود.
ربیعی در سفری دو روزه به لرستان، چهارشنبه پس از افتتاح مركز درمانی تامین اجتماعی نورآباد در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان حاضر شد و امروز نیز علاوه بر افتتاح دو طرح تامین اجتماعی و بازدید از مجتمع كشت و صنعت با تشكل های كارگری استان دیدار می كند.
7273/6060

سرخط اخبار استان‌ها