۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴
کد خبر: 82252997
T T
۰ نفر
23 درصد اعتبار سفر هيات دولت به قزوين در بخش كشاورزي اختصاص يافت

قزوين - ايرنا - رئيس سازمان جهاد كشاورزري قزوين گفت: از مجموع اعتبارهاي مصوب سفر اخير هيات دولت به استان، 23 درصد آن در بخش كشاورزي اختصاص يافته است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين، نيازعلي ابراهيمي پاك افزود: در سفر اخير رئيس جمهوري به قزوين از مجموع 9 هزار و 30 ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافته، دو هزار و 50 ميليارد ريال مربوط به بخش كشاورزي بوده است.
وي اضافه كرد: اعتبار تخصيص يافته در قالب 10 طرح براي بخش كشاورزي اجرا خواهد شد.
ابراهيمي پاك اضافه كرد: طرح هاي ياد شده شامل توسعه آبياري تحت فشار، گسترش پايدار آب و خاك كشاورزي دشت قزوين، اصلاح و توسعه باغ ها به روش نوين و باغ هاي انگور به روش داربستي، تامين و انتقال آب براي توسعه باغ ها در اراضي شيب دار، حد نگاري (كاداستر) و پايش اراضي كشاورزي، طرح هاي جامع مقابله با بيابان زدايي، صيانت و توسعه جنگل هاي زاگرس و جنوب و مطالعه و اجراي عمليات آبخيزداري در حوزه هاي آبخيز بدون سد كشور است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين در ادامه يادآور شد: همزمان با سي و يكمين سفر استاني هيات دولت به استان قزوين 116 طرح عمراني و توليدي كشاورزي در اين استان افتتاح و به بهره برداري رسيد.
وي افزود: براي اجراي طرح هاي ياد شده كه شامل 70 طرح آب و خاك، 29 طرح دام و طيور، دو طرح تعاون روستايي، 8 طرح منابع طبيعي و آبخيزداري، 4 طرح باغباني و 3 طرح آبزي پروري بوده، دو هزار و 207 ميليارد و 18 ميليون ريال هزينه شده است.
ابراهيمي پاك در پايان يادآور شد: با بهره برداري از اين تعداد طرح ضمن بهره مندي 27 خانوار روستايي از خدمات زيربنايي، زمينه اشتغال يك هزار و 76 نفر به طور مستقيم و يك هزار و 126 نفر نيز به طور غيرمستيقم در استان فراهم شد.
استان قزوين داراي 489 هزار هكتار زمين كشاورزي و 82 هزار بهره بردار است.
3013/8054* خبرنگار: رضا اولادي/ انتشار دهنده: رضا اسدي

سرخط اخبار استان‌ها