۸ آبان ۱۳۹۶، ۸:۲۱
کد خبر: 82712776
T T
۰ نفر

توليد سالانه 172 تن عسل در اليگودرز

۸ آبان ۱۳۹۶، ۸:۲۱
کد خبر: 82712776
توليد سالانه 172 تن عسل در اليگودرز

خرم آباد - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي اليگودرز گفت: سالانه از 140 هزار فروند كلوني زنبور عسل در اين شهرستان 172 تن عسل توليد مي شود.

حميدرضا غلامي روز دوشنبه در گفت‌وگو با ايرنا افزود:شرايط آب و هوايي مناسب و مطلوب، ارتفاع اليگودرز از سطح دريا، تنوع گونه‌هاي گياهي و مرتعي و وجود آب فراوان باعث شده تا كيفيت عسل توليدي در اين شهرستان بسيار مطلوب باشد.
به گفته وي اكنون فرآورده هاي عسل در اين شهرستان توليد نمي شود و محصول توليدي بناچار بدون فراوريوارد بازار مصرف مي شود.
يك كارشناس زنبور داري در اين شهرستان نيز گفت: صنعت زنبورداري و توليد عسل يك صنعت سبز و اشتغال زا در كشور بوده و اگر به تمام ظرفيت‌هاي آن توجه شود بدون شك اشتغالزايي اين صنعت دوچندان خواهد داشت.
محمد شاه منصوري اضافه كرد: نبود صنايع تبديلي در شهرستان اليگودرز يكي از مشكلات توليد كنندگان عسل است كه موجب شده كه عسل اليگودرز به اسم استان‌هاي ديگر بسته‌بندي و روانه بازار مصرف شود.
وي اظهار كرد: ايجاد صنايع تبديلي يكي از نيازهاي مهم و اولويت‌ دار شهرستان اليگودرز است كه اميدواريم در اين خصوص اقدام شود.
عسل داراي سابقه دارويي طولاني است و با توجه به خواص عسل توسط فرهنگ ها و ملل بيشماري از 2500 سال پيش در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.
عسل تقريبا در سراسر جهان استفاده مي شود و در بعضي نقاط به عنوان يك ماده ي غذايي مهم و اصلي شناخته مي شود.
در حالي كه خواص درماني متعددي از عسل به عنوان يك عنصر مهم در طب سنتي شناخته شده است با اين حال دانشمندان عصر جديد در حال تحقيقات جهت استفاده از عسل در درمان بيماري هاي جديد خصوصا بيماري هاي مرتبط با زخم ها و پوست مي باشند.
يك قاشق غذاخوري عسل خام شامل 64 كالري، بدون چربي، بدون كلسترول و بدون سديم است و طبق تحقيقات انجام شده حدود 80 درصد كربوهيدرات، 18 درصد آب ، و دو درصد ويتامين ، مواد معدني و اسيدهاي آمينه در عسل طبيعي وجود دارد.
7279/6060
خبرنگار: جابر اسدي**انتشاردهنده:محمد عليدوستي

سرخط اخبار استان‌ها