۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۱۰
کد خبر: 81939555
T T
۰ نفر
25 درصد سرطان ها از اضافه وزن كم تحركي و چاقي است

كيش - ايرنا- رئيس پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي با بيان اينكه 20 نوع سرطان در جهان شناخته شده است گفت : 25 درصد آن مربوط به اضافه وزن، كم تحركي و چاقي است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، رضا قرخانلو روز پنچشنبه در آيين آغاز به كار نخستين همايش ورزش و سرطان در پرديس بين المللي كيش دانشگاه تهران افزود: ورزش مي تواند در مقابله با درمان و پيش گيري سرطان تاثير گذار باشد.
وي اظهار: داشت در اين همايش دو روزه بخشهايي از حوزه هاي ورزشي، پزشكي و ديگر حوزه گرد هم جمع مي شوند تا ابعاد مختلف موضوع را پيگيري كنند .
قرخانلو علت برگزاري اين همايش در جزيره كيش را علاوه بر زيبايي ها ، پژوهش هاي انجام شده توسط هيات علمي دانشگاه عنوان كرد و گفت: برگزاري اين همايش ها سبب تقويت قطب سرطان و ورزش در جزيره است و كيش مي تواند يكي از قطب هاي كه موضوع سرطان و ورزش را پيگيري مي كند، باشد .
وي افزود: ابعاد علمي ،مديريتي ، برنامه ريزي وتعادل انرژي و چاقي در سرطان با رويكرد فعاليت بدني و ورزش، مبتلاين به سرطان و ورزش پس از جراحي ، ديگر موضوعات ارائه شده در اين همايش است .
رئيس پژوهشكده سرطان پستان جهاد دانشگاهي نيز در اين همايش با بيان اينكه آمار سرطان در همه دنيا رو به افزايش است گفت: در كشورنيز شرايط ورزشي خوبي وجود ندارد و آمارها همچنان رو به افزايش است .
كيوان مجيد زاده با تاكيد بر اينكه وضعيت ورزش در كشور نسبت به كشورهاي توسعه يافته متفاوت است اظهار داشت : در ارتباط ميان فعاليت بدني با سرطان اثربخشي جدي وجود دارد كه بايد پيگيري شود.
وي گفت: انچه در اين موضوع مهم است تشويق مردم ، ايجاد شرايط و اماده بودن زيرساختها است براي فعاليت بدني است .
مجيد زاده افزود: برگزاري اين هماش جدا از جنبه هاي علمي به جنبه هاي سياستگذاري و جهت گيري مناسب نيز توجه كرده است .
دبير علمي همايش ورزش و سرطان نيز هدف از برگزاري اين همايش را مطرح كردن پتانسيل هاي موجود در جامعه عنوان كرد و گفت: نخستين همايش به عنوان برنامه ريزي فني براي حركت هاي بعدي در اينده است.
سهپر حقيقت به موضوعات اين همايش اشاره كرد و گفت: مباني بيولوژي و مباحث علوم پايه در زمينه ورزش و سرطان ، ارتباط علوم پايه و ورزش و باليني، جنبه هاي پراكندگي در بيماري هاي خاص و موضوعات ورزشي و همچنين سياستگذاري ورزش و سرطان است.
وي با تاكيد بر اينكه در پايان اين همايش به جمع بندي هاي خوبي برسيم افزود: راه كارهاي ارائه شده در اين همايش مي تواند در سطح كشور و منطقه موثر باشد.
وي گفت در اين همايش 65 مقاله پذيرش شده كه از اين تعداد 20 مقاله در سخنراني ارائه مي شود و 38 مقاله بصورت پوستر آماده شده است.
حقيقت افزود: از مقاله هاي رسيده 40 مقاله مربوط به كارآزمايي هاي باليني بوده كه در حوزه ورزش و سرطان انجام شده كه بسيار ارزشمند است .
همايش دو روزه ورزش و سرطان با همت پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ،پژوهشكده سرطان پستان جهاد دانشگاهي و مركز تحقيقات سرطان انستيتو كانسر ايران با هدف تبادل آخرين دستاوردهاي بنيادي، توسعه اي و كاربردي، در حوزه ورزش و سرطان، در راستاي تأمين نيازهاي جامعه و آگاهي بخشي به مردم در پرديس بين المللي كيش دانشگاه تهران برگزار شد .
1641 / 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه